وزیر دفاع آمریکا: جمهوری اسلامی با سرازیر کردن پول، سعی در دخالت در انتخابات عراق دارد

0
221

وزیر دفاع ایالات متحده می گوید جمهوری اسلامی برای نفوذ در نتیجه انتخابات عراق به سرازیر کردن پول نقد به این کشور می پردازد که بخشی از یک الگوی گسترده تر از اقدامات بی ثبات سازی آن در سراسر خاورمیانه است.

ژنرال جیم متیس که در راه بازگشت از سفر به کشورهای خاورمیانه به واشنگتن با خبرنگاران صحبت می کرد، افزود ما شواهد نگران کننده ای داریم که این پول، نه به مقدار کم، برای جذب کاندیداها و آرای انتخابات عراق استفاده می شود.

وزیر دفاع آمریکا در حالی این مطالب را ابراز کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا، ژنرال مک مستر این هفته گفت جمهوری اسلامی شانزده میلیارد دلار به بشار اسد و به گروههای تحت حمایت خود در سوریه پول داده است.

ژنرال ماتیس همچنین از دخالتهای جمهوری اسلامی در دیگر نقاط خاورمیانه انتقاد کرد و گفت جمهوری اسلامی برای ستیزه جویان در سوریه مهمات و مواد منفجره فراهم و شورشیان حوثی یمن را حمایت می کند و افزود: «باب ال مندب» در سواحل جنوبی یمن به عنوان زمین آزمایش تسلیحات پیشرفته جمهوری اسلامی از جمله موشک های ضد کشتی، رادارها، موشک های بالستیک و قایق های انفجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

از سوی دیگر آقای متیس گفت : به نظر می رسد جمهوری اسلامی بی شباهت به پیش از تابستان گذشته در خلیج فارس دست به رفتارهای تحریک آمیزو خطرناک نمی زنند.

به گزارش صدای آمریکا؛ دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن، جمهوری اسلامی را به بی ثبات سازی در خاورمیانه متهم کرده است. دولت آمریکا می گوید برنامه موشکی ایران و بی ثبات سازی در خاورمیانه خلاف توافق هسته ای است و جمهوری اسلامی همچنان به نقض حقوق بشر ادامه می دهد.