وزیر خارجه آمریکا: ما تهدید آمریکا از سوی جمهوری اسلامی را تحمل نخواهیم کرد

0
180

وزیر خارجه ایالات متحده در یک گفتگوی اختصاصی با تلویزیون فاکس نیوز گفت آمریکا تهدید توسط جمهوری اسلامی را تحمل نخواهد کرد.

شان هنیتی، مجری شبکه فاکس نیوز، در یک گفتگوی اختصاصی با مایک پمپئو، از او پرسید: «به عنوان کسی که پیش از این رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده، می‌دانید که امر جمع‌آوری و بررسی اطلاعات پیچیده است. ما شاهد بررسی تهدید‌‌های امنیتی بودیم، ولی پرزیدنت ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با آن موافق نبودند. من فکر می‌کنم این تفاوت در نوع تفسیر باشد، نظر شما چیست؟»

مایک پمپئو پاسخ داد: «من هم فکر می‌کنم ریشه در تعبیر دارد. من به عنوان رئیس سابق سی‌آی‌ای می‌توانم بگویم تقریبا جامعه اطلاعاتی در مورد این که جمهوری اسلامی یک خطر واقعی است، اتفاق نظر دارد. هم توانایی غنی‌سازی و تولید مواد لازم اتمی و قابلیت شکاف را دارند و هم توانایی افزایش بُرد موشک‌های خود را بیشتر کرده‌اند.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «فکر کنم همین هفته پیش بود که یک موشک حامل به فضا آزمایش کردند که می‌تواند به توانایی‌های موشکی بیشتر آن‌ها منتهی شود. این‌ها همه اجزائی است که وقتی کنار هم گذاشته شود، به این منتهی می‌شود که روزی فرا می‌رسد که آن‌ها قابلیت تهدید ایالات متحده آمریکا را خواهند داشت.»

به گزارش صدای آمریکا؛ وی همچنین درباره تهدیدات جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: «پرزیدنت ترامپ خیلی صریح تاکید کرد که ما چنین چیزی را تحمل نخواهیم کرد. ما اجازه نمی‌دهیم جمهوری اسلامی به مسیری برود که امروز کره شمالی به آن رسیده است و از همین رو سیاست‌هایی اجرایی و کاربردی را در اختیار گرفته‌ایم که جلوی آن را بگیرد.»