وزیر خارجه آمریکا: به افشای فعالیت‌های بدخواهانه رژیم جمهوری اسلامی ادامه می‌دهیم

0
181

وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه گفت دولت پرزیدنت ترامپ بطور مداوم به افشای روش‌ها و کانال‌های درآمدی غیرقانونی رژیم جمهوری اسلامی، و همچنین فعالیت‌های بدخواهانه، فریبکاری‌ها و سرکوب‌های وحشیانه آن ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار توئیتی از مایک پمپئو وزیر خارجه نقل کرده است که مردم ایران سزاوار این هستند از این سطح از اقدامات غیرمتناسب و عجیبی که تنها در جهت منافع رژیم و تقویت فعالیت‌های آن است، آگاه شوند.

رئیس جمهوری ایالات متحده اردیبهشت ماه گذشته، با بیان این که جمهوری اسلامی با ادامه برنامه موشکی بالیستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در خاور میانه روح برجام را نقض می‌کند، اعلام کرد آمریکا از آن توافق خارج می‌شود.

به دنبال اعلام این تصمیم پرزیدنت ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه دولت او ۱۲ شرط را برای تغییر رفتار رژیم مذهبی جمهوری اسلامی و مذاکره برای رسیدن به یک توافق جدید اعلام کرد؛ شروطی که مقام‌های جمهوری اسلامی آن را رد کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با اشاره به پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از کاهش رشد اقتصادی جمهوری اسلامی در سال آینده، آن را ناشی از اقدامات حکومت جمهوری اسلامی از جمله هدر دادن سرمایه‌های ملی ایران در سوریه دانست.

به گزارش صدای آمریکا؛ مایک پمپئو در پیامی در توئیتر نوشت، «وقتی رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران از مردم خودش می‌دزدد، و به جای ایجاد شغل برای ایرانی‌ها برای (بشار) اسد سرمایه‌گذاری می‌کند، اقتصاد کشور را به نابودی می‌کشد.»