وزير اطلاعات خواستار نام پنج مدیر دو تابعیتی از دادستان كل كشور شد

0
149

وزیر اطلاعات یک درخواست مهم از دادستان کل کشور دارد. او گفت: دادستان محترم کل کشور تصریح کرده بودند که برخی از این مسوولان دوتابعیتی که در راس امور هستند با دشمن همکاری می‌کنند. استدعای اینجانب به عنوان برادر کوچک ایشان این است که چند نفر از این «برخی دوتابعیتی‌ها» را به وزارت اطلاعات معرفی کنند تا به جرم همکاری با دشمن، با آنها برخورد کنیم.
به گزارش ایرنا، سید محمود علوی افزود: تا این لحظه هیچ کس مصداقی از مسوولان دوتابعیتی را ذکر نکرده و در این باره تنها کلی‌گویی شده است که این کلی‌گویی‌ها خدایی ناکرده شایبه بهره‌برداری سیاسی از این موضوع را در اذهان عمومی شکل می‌دهد.

وی در ادامه گفت: من قبلا هم توضیح داده بودم که دوتابعیتی به کسی گفته می‌شود که گذرنامه کشور دیگری را مانند امریکا، کانادا، آلمان و غیره داشته باشد. لذا فردی که اقامت موقت یا چند ساله که به آن در امریکا گرین کارت گفته می‌شود و حتی اقامت دایم در کشوری داشته باشد ولی با گذرنامه جمهوری اسلامی ایران به آن کشور تردد کند دوتابعیتی تلقی نمی‌شود.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: قبلا هم توضیحات لازم را در این باره دادم و اعلام کردم که ما در بین مسوولان کشور شخصی را که دارای دوتابعیت باشد نمی‌شناسیم. همانجا هم بیان کردم که اگر کسی چنین شخص یا اشخاصی را می‌شناسد به ما معرفی کند تا وزارت اطلاعات به دستگاه‌هایی که این فرد یا افراد در آن شاغل هستند، اعلام کند تا آنها را از مسوولیت کنار بگذارند. همان‌طور که مدیرکلی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای دوتابعیت بود و با هماهنگی‌ای که صورت گرفت خود ایشان استعفا کرد.

وی ادامه داد: استدعای من هم از برادر عزیز و بزرگوارم حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای منتظری، دادستان محترم کل کشور که از شخصیت‌های ارزنده کشور هستند این است که چنانچه مصادیقی برای وجود این مدیران دوتابعیتی دارند محبت کرده آن را به ما اعلام کنند تا دولت با آنها برخورد کند چرا که با توجه به شناختی که از ایشان دارم مطمئن هستم ایشان بدون مبنا صحبت نمی‌کنند و قطعا مصادیقی را سراغ دارند. همینجا از ایشان استدعا دارم که ان‌شاءالله تا پایان وقت اداری این هفته یعنی چهارشنبه بزرگواری کنند و اسم پنج نفر از مدیران دوتابعیتی را به ما اعلام کنند تا وزارت اطلاعات مطابق قانون دستور برکناری آنها را بدهد.

مقاله قبلیدو سفر کوتاه، با عواقبی بلند و خطرآفرین!
مقاله بعدینامه مطهری به دادستان درباره حصر رهبران جنبش سبز: به جای توجیه٬ عدالت را اجرا کنید
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...