وزارت خزانه‌داری آمریکا دو ایرانی وابسطه به جمهوری اسلامی را به اتهام ارتباط با سپاه و طالبان تحریم کرد

0
149

دفتر مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه نام دو ایرانی دیگر وابسطه به جمهوری اسلامی را به فهرست افراد تحت تحریم اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه ای که روز سه شنبه اول آبان منتشر کرد، نام «اسماعیل رضوی» را که با نام «مصطفی مهاجری» نیز شناخته می شود، به فهرست ایرانی های وابسطه به دولت جمهوری اسلامی تحت تحریم اضافه کرد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است «محمد ابراهیم اوحدی» که با نام های «جلال اوحدی»، «جلال طاهری» و یا «جلال واحدی» نیز شناخته می شود، به این فهرست افزوده شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می گوید هر دو ایرانی وابسطه به دولت جمهوری اسلامی نام برده، با نیروی قدس سپاه و گروه طالبان مرتبط هستند.

اسماعیل رضوی متولد ۱۹۵۹ و محمد ابراهیم اوحدی، متولد ۱۹۶۳ است.

در اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نام چند نفر در افغانستان و پاکستان نیز که با گروه طالبان پیوند دارند، دیده می شود.

پیشتر، مقامات آمریکایی، جمهوری اسلامی را متهم کرده اند که با گروه طالبان افغانستان در ارتباط است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه ۲۴ مهر اعلام کرد در غالب «تحریمهای ضد تروریستی» نام شرکت تراکتورسازی تبریز و صنایع فولاد مبارکه اصفهان و همچنین بانک ملت و مهر اقتصاد نوین را به تحریم ها اضافه کرد.

این تحریم ها در پی فرمان اجرایی ۱۸ اردیبهشت پرزیدنت دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و کشورهای پنج به علاوه یک موسوم به برجام صادر شد.

این تحریم های در حالی اعلام شد که قرار است روز ۱۳ آبان، پرزیدنت ترامپ دور جدید تحریم نفت و گاز جمهوری اسلامی را اعلام کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه، با این استدلال که تهران روح برجام را نقض می‌کند، اعلام کرد واشنگتن از آن خارج می‌شود و تحریم‌هایی که پس از اجرای برجام لغو شده بودند را بار دیگر علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کند.

دور اول تحریم‌های آمریکا ۱۶ مرداد بازگشتند و دور دوم قرار است ۱۴ آبان اجرایی شوند.

با بازگشت بخش نخست تحریم‌ها، خرید دلار آمریکا توسط دولت جمهوری اسلامی، تجارت فلزات گرانبها و برخی فلزات خام یا نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد به ایران، و برخی داد و ستدهای مالی جمهوری اسلامی مشمول تحریم شد.

به گزارش صدای آمریکا؛ دور دوم تحریم‌ها، صادرات نفت و گاز، و داد و ستد مالی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی را هدف می‌گیرد.