وخامت شرایط جسمی روح الله مردانی در پی اعتصاب غذا در اوین

0
174

یک منبع مطلع گفت روح‌الله مردانی، معلم زندانی در اوین، در پی اعتصاب غذای طولانی به مشکلات جسمی چون سرگیجه، ضعف عمومی و درد کلیه مبتلا شده اما مقامات امنیتی-قضایی از رسیدگی به اعتراض و فراهم کردن امکانات درمانی مناسب امتناع می‌‌کنند.

روح‌الله مردانی، معلم ۳۵ ساله، در ۲۸ دی ماه ۱۳۹۶ به دلیل شرکت در اعتراضات سراسری بازداشت شد و از آن زمان در زندان اوین به سر می‌برد. آقای مردانی که از سوی قاضی صلواتی به شش سال زندان و دو سال محرومیت اجتماعی محکوم شده، از نوزدهم خرداد در اعتراض به دادرسی و حکم ناعادلانه و قطع حقوق، از خوردن غذا خودداری کرده است.

یکی از نزدیکان روح‌الله مردانی گفت با گذشت بیش از پنجاه روز از اعتصاب غذا، مسئولان زندان اوین و دادستانی حاضر نشده‌اند به اعتراض او رسیدگی کنند یا صدایش را بشنوند. این منبع روز دهم مرداد گفت: «این دومین بار است که  آقای مردانی در اعتراض به روند پرونده و حکمش اعتصاب غذا می‌کند. تا الان که پنجاه و یک روز از اعتصاب گذشته، رئیس زندان اوین و نه دادستانی تهران رسیدگی نکردند، حتی حاضر نشدند صدایش را بشنوند که چرا اعتصاب کرده و شاید حق با او باشد.»

اعتصاب غذای طولانی و عدم رسیدگی مناسب، مشکلات جسمی و بیماری‌هایی برای این معلم زندانی ایجاد کرده که به درمان در خارج زندان نیاز دارد. منبع مطلع در این باره گفت: «یک ماه اول مشکلاتی مثل سرگیجه و فشار پایین و ضعف جسمی داشت، اما الان به درد کلیه و دردهای عصبی دچار شده که باید بستری شود، تا الان که هرچه خانواده‌اش مراجعه کردند و نامه نوشتند، بی‌فایده بوده.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ بازجویی بدون حضور وکیل، حکم غیرمنطقی و دادنامه پر نقص از مواردی است که روح‌الله مردانی را به اعتصاب غذا وادار کرده است: «اتهام آقای مردانی حضور در تجمعات دی ماه است که به همراه دوستانش شرکت کرده، تجمع بدون اسلحه قانونی است و ایشان حتی شعار نداده، بدون وکیل بازجویی شده و بر أساس همان بازجویی‌ها حکم صادر شده است.»