واکنش پرزیدنت ترامپ به دیدارهای جان کری با ظریف

0
277

یک روز بعد از اعلام دیدارهای اخیر وزیر خارجه سابق ایالات متحده با وزیر خارجه جمهوری اسلامی، رئیس جمهوری آمریکا دیدارهای جان کری با مقامات جمهوری اسلامی را غیرقانونی دانست.

پرزیدنت دونالد ترامپ پنجشنبه شب به وقت واشنگتن (بامداد جمعه به وقت ایران) در توئیتر خود نوشت: جان کری با رژیم بسیار متخاصم جمهوری اسلامی جلسات غیرقانونی داشته است که تنها می تواند کارهای بزرگی را به ضرر مردم آمریکا انجام دهد. او به آنها گفت تا منتظر پایان دولت ترامپ باشند.

رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر از جان کری به عنوان عامل اصلی «توافق بد جمهوری اسلامی» یاد کرده بود، در ادامه توئیت خود نوشت:‌ آیا او (کری) در قانون شفاف سازی ارتباط با نمایندگان خارجی ثبت نام کرده است؟ بد!

سه، چهار دیدار

جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا این هفته در گفتگویی اعلام کرد در دو سال اخیر با مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی چند ملاقات داشته است.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت هدف این دیدارها مشاوره دادن به ظریف برای مواجه با سیاست خارجه دولت ترامپ نبوده بلکه می خواست بداند جمهوری اسلامی ممکن است چه کاری برای بهبود مناسبات منطقه انجام دهد؟ بحران یمن چه طور حل می‌شود؟ برای صلح در سوریه چه کار خواهند کرد؟

جان کری در قالب مذاکرات هسته ای چند بار با ظریف و مقامات جمهوری اسلامی دیدارهایی داشت.

در آمریکا از جان کری به عنوان یکی از گزینه های احتمالی دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یاد می شود.

به گزارش صدای آمریکا؛ آنچه پرزیدنت ترامپ در توئیتر خود اشاره کرده،‌ قانونی قدیمی در آمریکا است که براساس آن افراد باید براساس «قانون شفاف سازی ارتباط با نمایندگان خارجی» روابط و اطلاعات درباره فعالیت های مرتبط و مالی خود با دولت های خارجی را اعلام کنند.