واکنش همسر احمدرضا جلالی به اظهارات دادستان تهران

0
358

همسر احمدرضا جلالی محکوم به اعدام در واکنش به اظهارات دادستان تهران مبنی بر اقرار همسرش به جاسوسی، گفت که گفته‌های این مقام قضایی کذب است و همسرش هرگز اطلاعاتی را به بیگانه نداده است. «اینکه از شخصی سوال کنند آیا شما اطلاعاتی را به عوامل موساد دادی و جواب آن شخص منفی باشد اما برایش جرم بسازند و این جرم را تا اعدام بکشانند واقعا جای تعجب و تاسف دارد. من نمی‌دانم در واکنش به این حرف‌ها چه بگویم.»

عباس جعفری دولت‌ابادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران روز چهارم دی ماه در نشست خبری خود گفت  با احمدرضا جلالی در زندان ملاقات کرده و او به هشت نوبت ملاقات با ماموران سرویس جاسوسی بیگانه اقرار کرده و همچنین گفته وجوهی را بابت این ملاقات‌ها دریافت کرده است.

جعفری دولت‌آبادی همچنین گفت احمدرضا جلالی اطلاعاتی «درباره تعدادی از مدیران سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع به افسران موساد تحویل داده است.» او گفت این اطلاعات درباره سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای از جمله علی محمدی و شهریاری بوده که این دو در سال‌های ۸۸ و ۸۹ کشته شدند و بعدتر مقامات ایران مرگ آنها را در ارتباط با عوامل اسراییل و آمریکا ربط دادند.

ویدا مهران‌نیا با ذکر اینکه دادستان تهران روز ۲۰ دسامبر با احمدرضا در زندان اوین ملاقات کرده گفت همسرش در این دیدار اتهام‌های مطرح شده در فیلم اعترافات ضبط شده خود از سوی وزارت اطلاعات را درباره ۵۰ مرتبه ملاقات با عوامل موساد رد کرده و گفته است که فقط هشت بار با او تماس گرفته شده و او هیچ اطلاعاتی به آنها نداده و همکاری با آنها را رد کرده است.

به گفته همسر احمدرضا جلالی این زندانی در ملاقات با دادستان تهران از این گفته که هیج‌وقت ماموری از موساد را ملاقات نکرده و همیشه گفته که اصلا گروه مرتبط با موساد به او مراجعه نکردند فقط چند گروه اروپایی از او سوال‌های کردند که احمدرضا با آنها همکاری نکرده و جوابش منفی بوده است.. ویدا مهران‌نیا گفت: «اینکه از شخصی سوال کنند آیا شما اطلاعاتی را به عوامل موساد دادی و جواب آن شخص منفی باشد اما برایش جرم بسازند و این جرم را تا اعدام بکشانند واقعا جای تعجب و تاسف دارد. من نمی‌دانم در واکنش به این حرف‌ها چه بگویم.»

خانم مهران‌نیا با اظهار اینکه احمدرضا جلالی گناهکار نیست، گفت: «تنها گناه او این است که با صداقت همه چیز را توضیح داده است.»

جعفری دولت‌آبادی مدعی شده که احمدرضا جلالی این اطلاعات را در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش مبادله کرده است.

همسر این زندانی محکوم به اعدام در ادامه گفت: «گفته‌اند که ۲۸ هزار یورو به مدت پنج سال جاسوسی به احمدرضا داده شده اما اگر این مبلغ را بر پنج تقسیم کنید می‌بینید چه مبلغ ناچیزی است. آخر کسی با مدرک دکتری در قبال جاسوسی چنین مبلغی می‌گیرد. می‌گویند احمدرضا اطلاعات بنیادین داشته آخر اطلاعات بنیادین کشور ارزشش در حد ۲۸ هزار یورو است. احمدرضا وقتی لپ‌تاپش در سفری به ایران در سال ۲۰۱۲ گم شد و سریع به وزارت دفاع تماس گرفت تا گزارش گم شدن لپ‌تاپ را بدهد آنها به او گفتند نگران نباشد چون او اطلاعات مهمی نداشته حالا چطور مدعی هستند که او اطلاعات بنیادین کشور را داشته است. هیچ‌کدام از اتهامات و مصدایقش با هم همخوانی ندارد.»

او ادامه داد:‌ «از احمدرضا در بازجویی‌ها پرسیدند که آیا دو شهید انرژی اتمی را می‌شناسد که احمدرضا هم گفته هفت سال قبل از شهادت‌شان در کنفرانسی به مدت سه دقیقه با آنها صحبت کرده است. الان می‌گویند که احمدرضا اطلاعاتشان را به موساد داده و او باعث شهادت آن دو شده است. واقعا نمی‌دانم به چه دلیل این اتهامات دروغ را به احمدرضا می‌زنند و مصر به اعدام او هستند.»

دادستان تهران در حرف‌های روز چهارم دی ماه همچنین به همسر احمدرضا جلالی اشاره کرده و گفت «همسرش از کارشناس سازمان انرژی اتمی بوده»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ ویدا مهران‌نیا درباره اظهارات دادستان تهران درباره شغل او و ارتباطش با پرونده همسرش گفت: «من ده سال از سال ۷۸ تا ۸۸ کارشناس ساده انرژی اتمی بودم. من در بخش آنالیز آب‌های معدنی در سازمان انرژی اتمی کار می‌کردم، در سال ۸۸ وقتی می‌خواستیم به خارج بیایم مرخصی گرفتم و طی سه سال این مرخصی را تمدید کردم چون نمی‌دانستم که می‌خواهیم در خارج بمانیم یا برگردیم و بعد از سه سال تسویه کردم. هیچ وقت مشکلی نداشتم. هر کس که در این سازمان کار می‌کند به این معنی نیست که خلافی انجام داده است. اینکه شغل من را هم به میان بیاورند خنده‌دار است.»