واکنش آمریکا به حمله اهواز؛ در کنار مردم ایران می ایستیم، رژیم به فکر امنیت مردم داخل کشور باشد

0
170

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز همراهی با مردم ایران، در واکنش به حمله تروریستی روز شنبه در ایران گفت، ایالات متحده هرگونه اقدام تروریستی را محکوم می کند.

هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شنبه غروب ۳۱ شهریور به وقت واشنگتن (بامداد یکشنبه اول مهر) گفت آمریکا در جریان حمله افراد مسلح به رژه در اهواز قرار دارد. ما با مردم ایران در مقابل آزار های تروریسم اسلامی تندرو ایستاده ایم و همدردی خود را با آنها در این موقعیت دردناک ابراز می کنیم.

وی افزود: ایالات متحده هرگونه اقدام تروریسی و از دست رفتن بی گناهان را محکوم می کند.

پیش از این، شورای امنیت ملی کاخ سفید نخستین مقام ایالات متحده بود که عصر روز شنبه با صدور بیانیه ای به حمله به رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در اهواز واکنش نشان داد.

گرت مارکیز سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه خود گفت: ایالات متحده در کنار مردم ایران می‌ایستد و از رژیم جمهوری اسلامی می خواهد که بر حفظ امنیت مردمش در داخل کشور تمرکز کند.

ایالات متحده، جمهوری اسلامی را به حمایت از گروه های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه متهم می کند.

روز شنبه ۳۱ شهریور، در هنگام رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز در خوزستان، چهار فرد مسلح، به این مراسم حمله کردند که دست کم ۲۵ نفر را کشتند و دهها نفر زخمی شدند.

مقامات امنیتی خوزستان، ابتدا حمله را به یک گروه جدایی طلب نسبت دادند اما سخنگوی «گروه الاحواز» از اظهارنظر مستقیم در اینباره خودداری کرد.

به گزارش صدای آمریکا؛همزمان سایت اعماق که خبرهای گروه دولت اسلامی، داعش را پوشش می دهد، ادعا کرد حمله روز شنبه کار اعضای این گروه است.