هیل: حملات هکرهای سایبری جمهوری اسلامی باعث نگرانی است

0
243

نشریه آمریکایی هیل می نویسد کارشناسان نسبت به فعالیت های جدید سایبری که منشاء آن جمهوری اسلامی است، ابراز نگرانی کرده اند.

به نوشته این نشریه، این کارشناسان می گویند که هکرهای جمهوری اسلامی جسورانه تر و ماهرانه تر از گذشته در فعالیت های تجسسی و دیگر حملات سایبری خارج از مرزهای ایران در آمریکا و خاورمیانه عمل می کنند.

هیل می نویسد در سالیان گذشته هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی نشان داده اند که پیچیدگی حملاتشان رو به افزایش است و ابزارهای سایبری بیشتری را برای اجرای برنامه هایشان مورد استفاده قرار می دهند.

هیل به نقل از کارشناسان می نویسد جاه طلبی های فزاینده جمهوری اسلامی همراه با فضای ژئوپلیتیک، هشداری نسبت به آینده این حملات است.

چارلز کارمکال، نایب رئیس شرکت مندینات که به شرکت های دولتی و خصوصی خدمات سایبری می دهد می گوید هکرهای جمهوری اسلامی به اندازه ای خوب هستند که بتوانند به سازمان های زیادی نفوذ کنند.

او گفته است که سازمان های اطلاعاتی و شرکت های امنیت سایبری به شدت نگران این موضوع هستند چرا که هکرهای جمهوری اسلامی وارد شبکه های شرکت های دفاعی، پروازی، نفت و گاز، فناوری اطلاعات و همچنین شرکت های ارائه کننده ارتباطات تلفنی شده اند.

به گزارش صدای آمریکا؛ هیل می گوید هکرهای جمهوری اسلامی شرکت ها در کشورهای مختلف از جمله اسرائیل، اردن، امارات، عربستان و ترکیه را هدف قرار داده اند.