در هفته ای که گذشت، سکوت احمدی نژاد شکست

0
256

در هفته گذشته محمود احمدی نژاد طی سخنانی در جمع تعدادی از حامیانش به ماجرای کناره گیری خود از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.
رئیس دولت های نهم و دهم در صحبت های خود اظهار کرد: ما از اول هم بحث های انتخاباتی نداشتیم. حالا رهبری فرمودند، خیال همه راحت شد. چه آن هایی که می خواستند کار کنند و در دلشان دغدغه بود، چه آن هایی که پدر ما را در آوردند و وقتی می خواستیم در یک استان جلسه بگیریم، این می کشید، او تهدید می کرد، احضاریه می آورد و … آقا ول کنید بگذارید کارمان را بکنیم. راحت شدید دیگر! نگران بودید؟
وی ادامه داد: من می دانم در این انتخابات حساسیت و فشار زیاد است. می آیند فشار می آورند، وادار می کنند که آقا حمایت کن و اطلاعیه بده! من گفتم هیچ برنامه ای در رقابت ها ندارم؛ معنایش این است که در انتخابات شورا یا ریاست جمهوری چیزی به معنای حمایت از شخص یا لیست وجود ندارد. اگر نزدیک ترین فرد به من هم آمد و گفت، محترم و آزاد است. گرچه من به او می گویم این کار را نکن ولی ارتباطی به من ندارد. روشن است که اگر از کسی حمایت کنم می شود همان بحث دیگر! شوخی و بازی نیست. بگویند آقا خودت نباش، اعتبارت بیاید پشت این آقا، خب خنده دار است دیگر!
احمدی نژاد افزود: اگر با من مشورت کنند که می گویم حتما نروید چون ضرورتی ندارد و در این صحنه نمی توانید کاری کنید و موفق نمی شوید. حضورتان نمی تواند مفید باشد. دلایلش هم موجود است. ما خیالمان راحت است. از اول هم راحت بود. ما این دغدغه را نداریم. مهم ترین دغدغه آدم باید خودش باشد.
وی همچنین بیان کرد: موضوع کار من انتخابات نیست. دوستانی که تکلیف دیگری می بینند دستشان را می بوسم اما بروند. نمی توانیم الان با هم کار کنیم. من به صراحت گفتم و پاسخ دادم. اطلاعیه روشن هم خواهیم داد. بگذارید یک مقدار جلوتر برویم، فضا آماده بشود، مطمئن باشید درباره برخی مسائل داخل هم صحبت خواهیم کرد. بعضی وقت ها باید به در بگویی، دیوار بشنود. برخی اوقات باید همین را که بالقوه در ملت و مردم هست بالفعل، شفاف و روشن کنی