هشدار نسرین ستوده:‌جان فرهاد میثمی پس از چهار ماه اعتصاب غذا در خطر جدی است

0
259

نسرین ستوده وکیل دادگستری با ارسال نامه‌ای از داخل بند زنان زندان اوین نسبت به وضعیت خطرناک فرهاد میثمی، فعال مدنی که بیش از چهار ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برد هشدار داده است. خانم ستوده در نامه‌ای با عنوان «جان فرهاد در خطر است» در این نامه  خطاب به مردم ایران نوشته است: «آنچه من می‌دانم جان فرهاد به طور جدی در خطر است و از همه‌ی جان‌های آگاه می‌خواهم که هر آنچه در توان دارند برای نجات جان این شهروند فرهیخته به کار ببندند.»

نسرین ستوده که در اعتراض به بی‌توجهی به خواسته و وضعیت فرهاد میثمی از روز دست به اعتصاب غذا تر زده، درباره جرم آقای میثمی نوشته است: «جرم او حمایت از دختران خیابان انقلاب و اتهامش تشویق به فساد و فحشا است. این اتهام به گمان تولید و توزیع پیکسل ” من به حجاب اجباری اعتراض دارم” به او نسبت داده شده است که می‌تواند ده سال حبس در پی داشته باشد.»

خانم ستوده با توجه به بیش از چهار ماه اعتصاب غذا فرهاد میثمی نوشته است: «فرهاد که سال‌هاست زندگی‌اش با اندیشه و قلم عجین شده است، در عمل مدنی نیز نشان داده است از جسارت و صداقت قابل تحسینی برخوردار است که او را به سرمایه‌ای ملی برای همه ایرانیان تبدیل کرده است.»

او در پایان نامه‌اش خواسته است: «من از همه فعالان حقوق بشر، فعالان و جامعه ی وکالت در خواست دارم جهت استفاده از ظرفیت های خود در جهت آزادی فرهاد عزیز تلاش کنند، قبل از آن که خطر غیر قال جبرانی این سرمایه ی مداراگر را از ما بگیرد. فرهاد بیش از ۴ ماه است با آرامش و متانت با مرگی خاموش دست و پنجه نرم می کند. او را دریابید!

خواسته فرهاد میثمی برای اتمام اعتصاب غذای خود، آزادی سریع و بدون قید و شرط خودش و رضا خندان همسر نسرین ستوده است که او نیز از تاریخ  بازداشت و اکنون در بند چهارم زندان اوین به سر می‌برد.

از سوی دیگر محمد مقیمی وکیل فرهاد میثمی در صفحه اینستاگرامش با اشاره به «۱۲۱ روز اعتصاب غذا فرهاد میثمی» تاکید کرده او در وضعیت «بسیار خطرناکی» به سر می‌برد و «مسوولان نیز کاملا نسبت به خواسته‌های به حق وی بی‌اعتنا هستند.»

به گزارش خبرنامه می ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ فرهاد میثمی پس از چهار ماه بازداشت در روز ۱۱ آذر ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی دادگاه داشته است که به دلیل عدم رعایت اصول حقوقی درباره او و پرونده‌اش از شرکت در دادگاهش خودداری کرد.