هشدار حزب‌الله به اسرائیل درباره تداوم حمله به مواضع جمهوری اسلامی

0
160

رهبر حزب‌الله لبنان درباره ادامه حملات اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی و حزب‌الله در سوریه هشدار داده و گفته است که ادامه چنین سیاستی از سوی اسرائیل می‌تواند به وقوع جنگی تازه‌ در منطقه بینجامد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۳ به این سو، صدها بار به مواضع جمهوری اسلامی و متحدانش در سوریه حمله کرده است. دولت اسرائیل هدف خود از این حملات را مانع شدن از تثبیت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در سوریه اعلام کرده است.

خبرگزاری فرانسه، روز ۷ بهمن (۲۷ ژانویه) با انتشار گزارشی از بیروت، از هشدار رهبر حزب‌الله به اسرائیل خبر داده است.

همین خبرگزاری به حملات هفته پیش ارتش اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه اشاره کرده است. حملاتی که گفته می‌شود بر اثر آن‌ها ۲۱ نفر کشته شده‌اند. آمار مربوط به قربانیان حملات اخیر اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه توسط دیده‌بان حقوق بشر سوریه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

بر اساس گزارش منتشر شده، حسن نصرالله رهبر حزب‌الله روز شنبه ۲۶ ژانویه، در یک مصاحبه تلویزیونی با فرستنده “المیادین” از بنیامین نتانیاهو خواسته است که در داوری خود از اوضاع منطقه دچار خطا نشود و به یک جنگ بزرگ در منطقه دامن نزند.

نصرالله گفته است: «رهبری سوریه و نیروهای مقاومت در این کشور [حزب‌الله و جمهوری اسلامی] هر لحظه می‌‌توانند در مقابله با حملات اسرائیل رفتار دیگری در پیش بگیرند.»

احتمال حمله به‌تل‌آویو

خبرنگار شبکه “المیادین” از نصرالله در این مصاحبه خواستار توضیح بیشتری پیرامون گزینه‌های حزب‌الله و جمهوری اسلامی در زمینه مقابله با حملات اسرائیل شده و پرسیده است که آیا احتمال حمله به تل‌آویو هم وجود دارد؟

رهبر حزب‌الله در پاسخ به این پرسش گفته است: «هر چیزی ممکن است.» نصرالله در عین حال افزوده است که حزب‌الله موشک‌های بسیار دقیقی در اختیار دارد که توسط آن‌ها می‌تواند هر نقطه‌ای از خاک اسرائیل را هدف قرار دهد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در جریان حملات هوایی خود به سوریه، شماری از مواضع سپاه قدس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است. اسرائیل در عین حال اعلام کرده است که سپاه قدس نیز اقدام به پرتاب موشک‌های میان‌برد به مناطق تحت کنترل اسرائیل در بلندی‌های جولان نموده است. اسرائیل از انهدام این موشک‌ها توسط پدافند هوایی این کشور خبر داده بود.

هشدار حسن نصرالله واکنشی به هشدار بنیامین نتانیاهو است. نخست وزیر اسرائیل پس از حملات یاد شده اعلام کرده بود که این کشور به حملات خود به  مواضع جمهوری اسلامی و متحدان آن در سوریه ادامه خواهد داد.

در مصاحبه سه‌ساعته حسن نصرالله با فرستنده تلویزیونی یادشده، رهبر حزب‌الله از تونل‌های زیرزمینی لبنان سخن گفته و اعلام کرده که کشف این تونل‌ها توسط اسرائیل سال‌ها زمان می‌برد. اسرائیل در اوایل ژانویه از عملیات زیرزمینی ارتش این کشور برای منهدم کردن تونل‌هایی که در سراسر مرز لبنان احداث شده‌اند، خبر داده بود.

به گزارش دویچه وله؛ نصرالله در مصاحبه پیش گفته، از تونل‌هایی سخن گفته است که در جنوب لبنان احداث شده‌اند. خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود تاکید کرده است که روشن نیست زمان احداث این تونل‌ها به پیش از جنگ سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد یا پس از آن ایجاد شده‌اند.