هشدار اسرائيل به جمهوری اسلامی بعد از حمله موشکی سپاه

0
265

نخست‌وزیر اسرائيل به جمهوری اسلامی هشدار داد اسرائيل را تهدید نکند. این هشدار بعد از حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به “مواضع داعش” در سوریه انجام شد. وزیر دفاع اسرائيل گفته است که کشور او برای مقابله با هر وضعیتی آماده است.

نخست‌وزیر اسرائيل روز دوشنبه ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) در جمع اعضای حزب خود (لیکود) در پارلمان اسرائيل به جمهوری اسلامی هشدار داد.

بنیامین نتانیاهو بار دیگر جمهوری اسلامی را تهدیدی برای دولت یهودی اسرائيل، تمام خاورمیانه و خطری بالقوه برای جهان دانست.

او گفت: «ما عمل و کلمات آن‌ها را دنبال می‌کنیم. من پیامی برای جمهوری اسلامی دارم: اسرائيل را تهدید نکنید.»

نخست‌‌وزیر اسرائيل گفت که ارتش و نیروهای امنیتی کشور او پیوسته فعالیت جمهوری اسلامی در منطقه را رصد می‌کنند.

نتانیاهو عنوان کرد: «این فعالیت همچنین شامل تلاش آن‌ها برای تثبیت موقعیت خودشان در سوریه و البته برای ارسال سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله و سایر عناصر وابسته به خود است.»

این هشدار بعد از  حمله سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به منطقه دیرالزور در سوریه صورت می‌گیرد. سپاه پاسداران شامگاه یکشنبه ۲۸خرداد اعلام کرد که ۶ موشک بالیستیک از غرب جمهوری اسلامی به “پایگاه‌های تروریست‌های تکفیری” (دولت اسلامی) در شمال شرقی سوریه شلیک کرده است.

بنیامین نتانیاهو یکی از مخالفان جدی توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۵ است. اسرائيل که گفته می‌شود خود دارای سلاح اتمی است هدف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را تولید بمب اتمی می‌داند؛ اتهامی که جمهوری اسلامی آن را رد می‌کند.

موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی که می‌توانند اسرائيل یا پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار دهند از موارد اصلی تنش‌زا میان جمهوری اسلامی با اسرائيل و واشنگتن به حساب می‌آیند.

به گزارش دویچه وله؛ آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائيل و رهبر حزب اسرائيل بیتنو (خانه ما اسرائیل) نیز گفته است که حمله موشکی جمهوری اسلامی در روز یکشنبه اسرائيل را نگران نکرده است. او به اعضای حزب خود گفت: «اسرائيل برای مقابله با هر وضعیتی آماده است.»