هشدارهای جداگانه مایک پمپئو؛ جمهوری اسلامی پشت حملات به اسرائیل و عربستان است

0
219

وزیر خارجه ایالات متحده در دو اظهارنظر جداگانه روز جمعه، جمهوری اسلامی را به نقش داشتن در حملات به اسرائیل و عربستان سعودی متهم کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب راکت ها از نوار غزه به سمت اسرائیل، در توئیتی گفت «تروریست ها» که از غزه توسط «استادهای عروسک‌گردان» در تهران حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند یک بار دیگر شهروندان اسرائیل را هدف قرار دادند.

آقای پمپئو روز جمعه ۲۴ اسفند گفت آمریکا در کنار متحد خود، می ایستند و «اسرائیل حق دارد از شهروندانش دفاع کند.»

روز جمعه آقای پمپئو در نشست خبری در وزارت خارجه گفت: ما همه می خواهیم درگیری در یمن و وضعیت فاجعه بار به پایان برسد. دولت آمریکا معتقد است حمایت از ائتلاف به رهبری عربستان راه پایان جنگ یمن است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: گفته می شود حقوق بشر در آنجا نقض می شود. اگر شما نگران نقض حقوق هستید باید از ائتلاف به رهبری عربستان حمایت کنید که با گروه شورشی حوثی ها مقابله می کند. اگر شما نگران جان اتباع آمریکا و دیگر کشورها هستید، اجازه نخواهید داد که جمهوری اسلامی به حوثی ها در یمن اسلحه بدهد تا ریاض را هدف قرار دهد.

اظهارنظر وزیر خارجه درباره نقش جمهوری اسلامی در بحران یمن، دو روز بعد از رای سنای ایالات متحده به قطعنامه ای برای توقف حمایت آمریکا از ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن است.

آقای پمپئو افزود: ایالات متحده و خود عربستان از زمان بحران یمن میلیاردها دلار کمک برای مردم این کشور فرستادند اما جمهوری اسلامی حتی یک دلار هزینه نکرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ جمهوری اسلامی حامی گروه حوثی های یمن است که در نبرد با ائتلاف به رهبری عربستان است.