هدر ناوئرت در پاسخ به صدای آمریکا: تمرکز تحریم‌ها بر رفتار رژیم است، نه مردم ایران

0
467

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می گوید هدف تحریم ها تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی است و تمرکز آن بر مردم ایران نیست.

هدر ناوئرت سه شنبه عصر به وقت واشنگتن (بامداد چهارشنبه به وقت ایران) در پاسخ به گیتا آرین خبرنگار ارشد صدای آمریکا گفت: تمرکز تحریم ها رژیم جمهوری اسلامی است. اگر در ایران مردم سال به سال بیشتر ناامید و سرخورده می شوند، تنها دلیلش این است که جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است پول و منابع کشور و مردم سختکوش آن را صرف بی ثبات کردن منطقه کند. آن را برای ماجراجویی، حمله به کشوری دیگر، رفتن به سوریه، عراق و امثال این هزینه کردند. اینها کاملا مستدل و شناخته شده هستند و این که هیچ سودی هم عاید مردم نمی‌شود و مردم تصمیم گرفته اند که علیه حکومت خودشان دست به اعتراض بزنند.

وی افزود: ما می خواهیم شاهد تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی باشیم و از گفتن آن هم ابایی نداریم. می خواهیم رفتارشان را عوض کنند و مراقبت مردم خودشان باشند و دست از نقض حقوق بشر بردارند و بجای ماجراجویی و حمایت از تروریسم در جهان، ثروت کشور را برای مردم خود هزینه کنند.

خانم ناوئرت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار صدای آمریکا مبنی بر اینکه «دولت آمریکا چطور می‌تواند از مردم ایران حمایت کند؟»، گفت یکی از راه هایی که می‌توانیم این کار را بکنیم این است که صدای آنها و نگرانی‌های شان را بازتاب دهیم و نگرانی‌های خودمان از رژیم را برجسته کنیم و ما هم دقیقا همین را انجام می‌دهیم. وزیر خارجه پمپئو به صورت جامعی در مورد این موضوع صحبت کرده است تا مردم ایران بدانند ما در کنارشان هستیم.