نیکی هیلی: دیگر کشورها برای مقابله با رفتارهای خطرناک جمهوری اسلامی به آمریکا بپیوندند

0
166

نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل نیز ساعتی بعد از تصمیم پرزیدنت ترامپ برای یکبار دیگر تمدید تعلیق تحریم های هسته ای جمهوری اسلامی ، از کشورهای دیگر خواست به آمریکا برای مقابله با رفتار خطرناک جمهوری اسلامی بپیوندند.

خانم هیلی در بیانیه روز جمعه ۲۲ دیماه نوشت: رئیس جمهور اقدامات قاطعی را انجام داده است تا روشن شود که ایالات متحده به شرایط توافق هسته ای جمهوری اسلامی پایبند است، اما رفتار خطرناک و بی ثبات کننده جمهوری اسلامی را تحمل نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه ۲۲ دی اعلام کرد برای «بار آخر» تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی در چارچوب آن توافق را تمدید می‌کند.

رسانه های آمریکا ضمن اعلام این خبر گفتند، پرزیدنت ترامپ خواستار تقویت توافقی شده است که دولت پیش از او زیر بار آن رفته و گفته است اگر تا ۱۲۰ روز آینده – زمان تمدید مجدد تعلیق تحریم ها – اصلاح نشود، از آن خارج خواهد شد.

در همین حال و لحظاتی پیش از اعلام این خبر، وزارت خزانه داری آمریکا نیز از تحریم ۱۴ فرد و نهاد، از جمله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، به دلیل نقض حقوق بشر و همچنین ارتباط با برنامه موشکی جمهوری اسلامی خبر داد.

خانم هیلی در بخش دیگر بیانیه روز جمعه خود افزود: ما انتظار داریم کشورهای دیگر به ما برای مقابله با رفتار خطرناک و بی ثبات کننده جمهوری اسلامی ملحق شوند.

خانم هیلی افزود: ما در سازمان ملل به دنبال همکاری های بین المللی جدید برای تقویت اقدام علیه فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی، سختگیری علیه کمک تسلیحاتی جمهوری اسلامی به گروه ها در منطقه و حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم و همچنان ممانعت از نقض حقوق بشر در ایران هستیم.

به گزارش صدای آمریکا؛ سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت همه این اقدامات را می توان در خارج از توافق هسته ای دنبال کرد و اما اگر ما نتوانیم درباره این مشکلات به یک توافق بین المللی برسیم، این نشان می دهد که توافق هسته ای عملا مانع صلح است. ما نباید به رژیم جمهوری اسلامی اجازه بدهیم که از توافق هسته ای به عنوان پوششی بر همه تخلفاتش از قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد استفاده کند.