نیاز مبرم نازنین زاغری به معاینه از سوی پزشک متخصص و مخالفت بهداری اوین برای انتقال به بیمارستان

0
290

همسر نازنین زاغری زندانی زندانی دوتابعیتی گفت او از زمان بازگشت از مرخصی به زندان تاکنون دچار بی‌حسی در پا و دست‌هایش شده است با این حال بهداری زندان اوین از انتقال او به بیمارستان تاکنون موافقت کرده است.  ریچارد راتکلیف به کمپین گفت رسیدگی پزشکی حق هر انسانی است اما این حق مدت‌هاست برای نازنین رعایت نمی‌شود: «او قبل از زندان کاملا سالم بود اما اکنون دچار حملات عصبی، بی‌حسی در پا و دست می‌شود و حتی از انتقال او به بیمارستان و معاینه توسط دکتر مغز و اعصاب نیز امتناع می‌شود.»

ریچارد راتکلیف درباره دلیل دلیل عدم موافقت با انتقال او به بیمارستان گفت: «پزشک بهداری زندان به نازنین گفته چون تو قرص‌هایت را جلوی ما نمی‌خوری، ما به این نتیجه رسیدیم که تو خوردن قرص‌هایت را متوقف کردی تا به این شکل مجبور به انتقال به بیمارستان شوی.»

به گفته ریچارد راتکلیف، نازنین زاغری پس از حمله عصبی در مهرماه سال گذشته و انتقالش به بیمارستان، قرص‌های ضدافسردگی مصرف می‌کند.

ریچارد راتکلیف درباره مشکل همسرش گفت: «مهرماه سال گذشته در بحبوحه تشکیل پرونده دیگر برای نازنین و انتقال مجددا او به دادگاه، نازنین دچار حمله عصبی شد و از زندان به بیمارستان منتقل شد. در آن زمان روانپزشک بیمارستان یشنهاد داد که نازنین از سوی متخصص مغز و اعصاب هم معاینه شود با این حال او فورا به زندان بازگردانده شد و تاکنون این اتفاق میسر نشده است. سه ماه پیش بی‌حسی در دست‌های او شروع شد و پس از بازگشت از مرخصی به زندان بی‌حسی دست‌های او به پاهایش هم کشیده شد.»

همسر نازنین زاغری در ادامه گفت: «روانپزشک بیمارستان سال گذشته به او گفته بود چون تحت استرس مدام و شدید است اگر سریع تحت معالج قرار نگیرد وضعیتش بدتر می‌شود. اما این اتفاق نیفتاد. حمله‌های عصبی اخیر او نشان از پیشرفت بیماری و وخیم‌تر شدن حالش است. اما هنوز مسوولان زندان به آن توجهی ندارند در حالی که توجه به سلامت زندانیان وظیفه اصلی قوه قضاییه است.»

نازنین زاغری که ۱۵ فروردین ۹۵ بازداشت شد برای اولین بار در تاریخ اول شهریور ماه برای سه روز به مرخصی آمد. علیرغم تلاش‌های وکیل او مقامات قضایی با تمدید مرخصی او موافقت نکردند و او مجددا به زندان اوین بازگشت. خانم زاغری یک دختر چهار ساله دارد که از زمان بازداشت او با مادربزرگ و پدربزرگش در تهران زندگی می‌کند. دو روز پس از بازگشت در تاریخ ششم و هفتم شهریور ماه دو مرتبه دچار حمله عصبی شد با این حال این حملات عصبی به علاوه بی‌حسی دست‌ها و پاهای او در روزهای بعدتر تاکنون ادامه داشته است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ جرمی هانت وزارت امور خارجه بریتانیا در توییتر خود پس از حمله عصبی نازنین نوشته بود: «تمام فکرها و دعاهای ما امروز با نازنین و خانواده‌اش است. رنجی غیرقابل تحمل دوری از دخترش در حالی که امیدوار به تمدید مرخصی اش بود. ما باید تلاش‌هایمان را برای پیدا کردن راهی که او را به خانه‌اش برگردانیم بیشتر شود.»