نوید محمدزاده با «بدون تاریخ بدون امضا» هت‌تریک کرد

0
269

جوایز یازدهمین دوره مراسم آسیاپاسیفیک به برگزیدگان این رویداد سینمایی اهدا شد و سهم سینمای ایران جایزه ویژه نوید محمدزاده بازیگر فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»‌ بود.

مراسم اهدای جوایز آسیاپاسیفیک به وقت تهران ظهر روز پنجشنبه دوم آذرماه برگزار شد.

مراسم با یاد عباس کیارستمی شروع شد و سپس از تمام نامزدهای جوایز در تمام رشته‌ها دعوت شد روی صحنه حاضر شوند.

جک تامسون مراسم را با نقل قولی از کیارستمی با این مضمون آغاز کرد: «برای جهانی شدن باید ریشه در فرهنگ خود داشته باشید.» او در ادامه گفت: «هنرمندانی که امشب مورد تقدیر قرار می‌گیرند بخش مهمی از فرهنگ خودشان هستند.»

اسامی برگزیدگان این دوره از جوایز آسیاپاسیفیک به این شرح است:

جایزه بهترین فیلم یازدهمین دوره جوایز آسیا پاسیفیک به فیلم «سرزمین عزیز» به کارگردانی وارویک تورنتون از کشور استرالیا اهدا شد.

فیلم «مادر ترسناک» به کارگردانی آنا اوروشادزه از کشور گرجستان جایزه بزرگ هیات داوران را از آن خود کرد و ناتا موروانیدزه برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

در شاخه بهترین بازیگر مرد نوید محمدزاده برای بازی در «بدون تاریخ بدون امضا» شایسته تقدیر شناخته شد و جایزه‌ای ویژه گرفت اما جایزه اصلی این بخش برای بازی در فیلم «نیوتون» به راجکومار رائو از کشور هندوستان اهدا شد.

آندره زویاگینتسف فیلمساز سرشناس روس جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «بی عشق» از آن خود کرد. «بی عشق» نماینده روسیه در نودمین دوره اسکار است.

جایزه بهترین فیلمنامه این دوره از جوایز آسیاپاسیفیک برای نوشتن فیلمنامه «نیوتن» به مایانک تیواری و آمیت وی ماسورکار از کشور هندوستان اهدا شد.

ایلگار نجف از آذربایجان با فیلم «باغ انار» جایزه سینمای جوان آسیا پاسیفیک را از آن خود کرد. این فیلم نماینده آذربایجان در نودمین دوره اسکار است.

همچنین انیمیشن کانادایی «اسب‌های پنجره» با صداپیشگی پیمان معادی جایزه بهترین انیمیشن بلند را دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلم بلند جوانان به فیلم «پیدا و ناپیدا» از کشور اندونزی اهدا شد. «اسکی باز» در این بخش شانس دریافت جایزه داشت.

جایزه بهترین مستند بلند به فیلم «آخرین مرد در حلب» اهدا شد. در بخش مستند بلند از فیلم «کیم داتکام: در دام» به شکل ویژه تقدیر شد.

جایزه فیاپف برای دستاورد برجسته در عرصه سینما نیز به بیانکا دل‌بوئنا از فیلیپین اهدا شد.

به گزارش خبرآنلاین، جایزه مراسم آسیاپاسیفیک سومین جایزه‌ای بود که نوید محمدزاده برای بازی در «بدون تاریخ، بدون امضا» اهدا شد. او پیش از این جایزه معتبر بخش افق‌های جشنواره ونیز و جایزه جشنواره براتیسلاوا را دریافت کرده بود.