نماینده اهواز: انتقال آب به کویت صحت ندارد

0
554

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر اینکه«پروژه انتقال آب شیرین به کویت مطرح نیست و اساسا چنین طرحی وجود ندارد» گفت: در حال حاضر شهرهای استان خوزستان بخصوص خرمشهر و آبادان دچار حادترین شرایط از لحاظ کمبود آب شرب هستند که باعث بروز تجمعات مردمی شده است.

علی ساری در توضیح شرایط استان خوزستان و دلیل تجمعات مردم، گفت: در حال حاضر شهرهای استان خوزستان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند البته این مشکل در شهرهای بالادست کمتر است اما شهرهای پایین دست یعنی اهواز، کارون، باویه، حمیدیه و سوسنگرد مشکل کمبود آب داشته که در خرمشهر و آبادان شرایط حادتر است.

وی افزود: این کمبود آب منجر به تجمعات مردمی شده چون مردم نه تنها با کمبود آب شرب مواجهند که کشاورزی آنها نیز دچار اخلال شده، مردمی که به صورت عادی اشتغال ندارند اکنون با مشکل در بخش کشاورزی مواجه شدند و کشاورزی هم تعطیل یا کم شده است.

نماینده اهواز در عین حال گفت: باید شرایط آبی کشور را قبول کنیم اما این بدان معنا نیست که با بدترین راه با آن برخورد شود. در اهواز تجمعات مردمی نسبت به کمبود آب شرب وجود دارد اما این تجمعات به شکل خرمشهر، آبادان و شادگان نیست.

به گزارش ایسنا؛ ساری درباره انتشار اخباری در خصوص انتقال آب شیرین به کویت، گفت: این روزها موضوع انتقال آب شیرین به کویت در فضای مجازی مطرح می‌شود. این طرح مربوط به دولت اصلاحات بود که همان زمان در حد تفاهمنامه باقی ماند و عملی نشد لذا چنین چیزی اصلا وجود ندارد.