نطق جنجالی علی مطهری در مجلس

0
209

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود. متأسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال ۹۶ را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب، از مقامات مافوق خود سؤال می‌کرد.

به گزارش خبرآنلاین علی مطهری امروز یکشنبه 16 اردیبهشت در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: عید گذشته نیمه شعبان را به نمایندگان محترم و مردم عزیز تبریک عرض می کنم. همچنین ایام سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم را به ملت ایران خصوصا معلمان فداکار تبریک و تسلیت می گویم. قیام و انقلاب مهدی علیه السلام آخرین حلقه از حلقات نبرد حق و باطل است و جنبه جهانی دارد نه منطقه ای یا قومی و یا فرقه ای. امام زمان برای نجات بشریت می آید نه نجات شیعه یا ما ایرانیها. همچنین آینده بشریت بر خلاف بدبینی رایج، آینده صلح و عدالت و به کمال رسیدن عقول است.

اهم نطق امروز علی مطهری در مجلس به شرح زیر است:

*امروز کشور ما به خاطر خباثت های آمریکا و کشور جعلی اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته و ضرورت همدلی و وحدت ملی مضاعف شده است. امام (ره) همواره همه اقشار و اقوام را به وحدت کلمه فرا می خواندند. آنچه ما را به پیروزی رساند وحدت کلمه بود و آنچه نهضت را ادامه می دهد نیز وحدت کلمه است. قرآن کریم تفرقه و تشتت را یکی از عوامل انقراض اجتماعات بشری شمرده است. پدید آمدن اسرائیل غاصب نیز از نتایج تفرقه ای است که میان عرب ها و ترک ها در حکومت عثمانی توسط اروپایی ها به وجود آمد که حدد 70 سال است مسلمانان را به خود مشغول ساخته و مانع پیشرفت آنها شده است.

*رئیس جمهور باید با زبان ساده، شرایط خارجی و داخلی کشور را برای مردم تشریح کند، آنگاه مردم همراهی و مقاومت خواهند کرد. خداوند خطاب به رسول اکرم فرمود: فاستقم کما امرت و من تاب معک.

*حرف دل آقای ترامپ خطاب به ما -که البته بر زبان نمی آورد- این است که شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و اشغال را به رسمیت بشناسید تا ما به بانک های بزرگ جهان اجازه مبادلات بدهیم و شما بتوانید به رفاه برسید. پاسخ ما این است که هیهات منّا الذله، ما تن به خواری نخواهیم داد و نیازهای مادی خود را نیز با تکیه بر توان داخلی و روابط خوب با کشورهای مستقل تأمین خواهیم کرد. آمریکا باید بداند که هر تصمیمی بر خلاف منافع ملت ایران بگیرد پاسخ سختی دریافت خواهد کرد. چنانچه از برجام خارج شود با چه اعتباری می خواهد با کره شمالی مذاکره کند؟ برای ایران بازیِ دوسر برد است، زیرا در صورت خروج آمریکا از برجام، ضمن تنزل جایگاه جهانی آمریکا، از طرف ایران اتمام حجت است که ما آمدیم و طرف مقابل نقض پیمان کرد، و در صورت عدم خروج، باز به نفع ایران است. آنها دو موضوع را بهانه کرده اند، یکی توان موشکی و دیگر نفوذ منطقه ای ایران. آیا آمریکا اجازه می دهد درباره توان موشکی اش ما تصمیم بگیریم؟ انتخابات آزاد مجالس لبنان و عراق نیز نشان می دهد که نفوذ ایران در منطقه در جهت تحکیم دموکراسی است نه برای منافع خود، و اصولا نفوذ ایران در کشورهای منطقه نفوذ فکری و ایدئولوژیک است.

*برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود. متأسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال 96 را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب، از مقامات مافوق خود سؤال می کرد. اصولاً دادستانها نباید در هر موضوعی وارد شوند. موضوع ورود دادستان کل کشور به مسئله شورای شهر و شهردار تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد. هنوز دادگاه ویژه روحانیت به شکایت این جانب از دادستان مشهد به خاطر لغو سخنرانی اربعین سال 95 به بهانه احتمال وقوع جرم، پاسخ نداده است. البته از دادستانی که معتقد است اختیارات او از اختیارات خدا فقط یک بند انگشت کمتر است، این اقدامات، طبیعی به نظر می رسد.

*مایه خوشوقتی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح است. لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می شد، سریعتر به اطلاع مردم برسد.

*بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می شد. قانون، کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای 13 عضو از نهادهای مربوط است مسئول این کار قرار داده نه قوه قضائیه را. اگر حکم حکومتی در کار بوده، لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می پذیرند، زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت، انسانی حکیم می دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می دهند.

رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام می توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد. وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی از خود نشان دهد. دم زدن از تقیه و کنایه به این و آن، نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در میان گذاشتن مسائل با خود را دارند. امام علی علیه السلام می فرماید: انّما یقیم امر الله من لایصانع: کسی می تواند امر خدا را بپا دارد که اهل مصانعه یعنی ملاحظه کاری و رودربایستی نباشد.

*دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می کند. این که در مسئله بازداشتی های محیط زیست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تأیید نمی کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد، به صلاح کشور نیست. پیشنهاد می کنم جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه های مخالف مسلح شود.

مقاله قبلیتوافق با ایران مرده است؛ ایران آن را کشت! محترم مومنی روحی
مقاله بعدیخاویر باردم: در فیلم فرهادی بوی اسپانیا را استشمام می‌کنم
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...