نسرین ستوده: اگر بازداشتم ادامه پیدا کند من هم روسریم را در داخل زندان برمی‌دارم

0
208

همسر نسرین ستوده که پس از بازداشتش برای اولین بار او را امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ماه) در زندان اوین ملاقات کرده است گفت این وکیل دادگستری گفته بازپرس پرونده به او گفته به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده است اما از مصادیقی که برای آن عنوان کرده‌اند اجتماع و تبانی با شاپرک شجری‌زاده، یکی از دختران خیابان انقلاب است.

به گفته رضا خندان، نسرین ستوده در اعتراض به اعلام لیست ۲۰ نفره وکلای مورد تایید قوه قضاییه برای پرونده‌های امنیتی و سیاسی، وکیلی برای خود به دستگاه قضایی معرفی نخواهد کرد. همچنین وکیل دختران خیابان انقلاب امروز در ملاقات با همسرش گفته است در صورت ادامه بازداشتش از آنجا که دختران خیابان انقلاب در دادگاه‌هایشان به او احتیاج دارند او در اعتراض به این رفتارها در داخل زندان روسروی را از سرش برمی‌دارد.

رضا خندان گفت: «از صحبت‌های نسرین در ملاقات امروزمان متوجه شدم پرونده شست و رفته‌ای وجود ندارد. در واقع در حال ساختن پرونده هستند. نسرین امروز در ملاقاتمان گفت که در بازپرسی به او گفته شده که اتهامش تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی است و یکی از مصادیق آن را تبانی با خانم شاپرک در دادسرای شهر کاشان عنوان کردند. اما این خنده‌دارترین حرفی است می‌توانند به یک وکیل بزنند که چون با موکلش تبانی و اجتماع داشته است. اساسا کار یک وکیل اجتماع با موکلش است. جالب‌تر این است که شاپرک چون در کاشان بود اصلا نسرین نتوانست به آنجا برود و هیچ اجتماعی در دادسرا کاشان صورت نگرفت.»

همسر نسرین ستوده در اعتراض به این اتهامات بی‌اساس گفت: «اگر حرف دلشان را از من بپرسید من می‌گویم آنها فقط می‌خواهند نسرین در خانه بنشیند و به دنبال پرونده‌های مانند دختران خیابان انقلاب، فعالان مدنی و سیاسی نرود و مصاحبه با رسانه‌ها هم نداشته باشد. واقعا فکر می‌کنم گیج شد‌ه‌اند. او را بازداشت کرده‌اند و حالا دارند برایش پرونده‌سازی می‌کنند.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ همسر نسرین ستوده گفت: «نسرین امروز در ملاقات گفت به دلیل اینکه وکیل سه دختر خیابان انقلاب است و تاکنون برای پرونده‌های آنها خیلی تلاش کرده و خود نیز حجاب اجباری را امری ضد انسانی و ضد حقوق بشری می‌داند، در صورت ادامه بازداشت، خودش هم روسری را از سرش در زندان برمی‌دارد.»