نتانیاهو: نصرالله در تنگنا قرار گرفته است

0
184

نخست‌وزیر اسرائیل در مورد تهدیدهای لفظی حسن نصرالله گفت که رهبر حزب‌الله لبنان در “تنگنا” قرار گرفته که به سخن درآمده است. نابودی تونل‌های حزب‌الله و ضربات اسرائیل به مواضع سپاه در سوریه یکی از دلایل این اعتراض است.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه ۷ بهمن (۲۷ ژانویه) در جلسه کابینه دولت اسرائیل گفت که رهبر حزب‌الله به این دلیل “سکوت خود را شکسته است” زیرا “او به خاطر موفقیت چشم‌گیر ما در عملیات سپر شمال در تنگنا قرار گرفته است”.

نتانیاهو افزود: «نیروهای نصرالله برای حفر تونل‌ها تلاش بسیار کردند و ما ظرف سه هفته تمامی تلاش آنها را نابود کردیم.»

او افزود که نیروهای نصرالله به لحاظ مالی نیز در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد، زیرا تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی موجب کاهش بودجه این حزب شده است.

بنیامین نتانیاهو خطاب به رهبر حزب‌الله لبنان گفت: «حسن نصرالله بداند که اگر با اسرائیل برخورد کند ضربه نابودکننده‌ای خواهد خورد که تصورش را هم نمی‌کند.»

به گزارش دویچه وله؛ حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله پیش از آن اسرائیل را تهدید کرده و گفته بود، حزب‌الله موشک‌های بسیار دقیقی از جمهوری اسلامی دریافت کرده که توسط آن‌ها می‌تواند هر نقطه‌ای از خاک اسرائیل را هدف قرار دهد. او افزود در صورتی که اسرائیل به حملات خود در سوریه پایان ندهد، این حملات می‌تواند به جنگی تمام عیار در منطقه بینجامد.