نتانیاهو: مواضع جمهوری اسلامی و حزب الله را منهدم کردیم

0
155

یک روز پس از اعلام رسمی حمله هوایی اسرائیل به دمشق از سوی خبرگزاری رسمی دولت سوریه، نخست وزیر اسرائیل ضمن تائید این حملات، هدف از انجام آن را انهدام مواضع جمهوری اسلامی و حزب الله عنوان کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که در نشست روز یکشنبه هیات دولت اسرائیل در اورشلیم سخن می‌گفت، تصریح کرد که حملات دو روز گذشته اسرائیل به فرودگاه دمشق و سایر نقاط متمرکز در اطراف این شهر با هدف انهدام سلاح‌های جمهوری اسلامی ارسال شده به سوریه صورت گرفته است.

نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت که این حملات با موفقیت همراه بوده و نقش مهمی در متوقف کردن ادامه حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه ایفا خواهد کرد.

او تاکید کرد که ارسال صدها موشک و راکت به سمت مواضع جمهوری اسلامی و حزب الله در سوریه حامل این پیام است که ما بیش از همیشه متعهد به اقدام علیه ایران در سوریه هستیم.

پیشتر مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است تائید کرده بود که جنگنده‌های اسرائیلی دو پایگاه نیروهای جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان هدف قرار داده‌اند.

به گزارش یورونیوز؛ جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان از جمله نیروهای حامی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه‌ هستند که در پی وقوع جنگ داخلی این کشور در حمایت از آقای اسد وارد عمل شده‌اند. آمریکا و اسرائیل مخالف این حضور هستند و تاکید دارند که جمهوری اسلامی و گروه‌های تحت حمایتش هر چه سریع‌تر باید خاک سوریه را ترک کنند.