نتانیاهو خود را سخنگوی اعراب نامید؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
229

سیاست های اشتباه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان به اندازه ای آسیب به کشور ما رسانده است که آقای بنیامین نتانیاهو خود را سخنگوی کشور های عرب و منطقه می داند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با فاکس نیوز درباره خطر اتمی شدن جمهوری اسلامی گفت ؛ در این زمینه خود را سخنگوی اعراب می داند. نتانیاهو گفت:« در مورد خطرایران من نیز به نام اعراب سخن می گویم ، اعراب چیزی را که باید بگویند در خلوت نجوا ! کرده و بطور علنی عنوان نمی کنند.» نتانیاهو مدعی شد که به گونه ای سخنگوی همه ! در منطقه می باشد. وی معتقد است که توافق با ایران ( برجام) یعنی امروز بدون بمب، اما فردا صد بمب به دنبال خواهد داشت.

نتانیاهو گفت ایران بشدت مهاجم، بی رحم و همواره پدر خوانده تروریسم است. نتانیاهو توضیح داد که ازگذشته تاکنون بطور علنی مخالف این توافق بوده است در حالی که ملل عرب ؛ عربستان سعودی و امارات متحده عربی همین سخنان وی را خارج از صحنه عمومی می زنند.

نتانیاهو گفت؛ ایران هر روز پولدار تر می شود، برخی می گویند؛ در انتظار ببری که می غرد باشید، اگر متوقف نشود همه را خواهد درید. نتانیاهو ایران را خطری برای آمریکا، اسرائیل و اعراب می داند.

نتانیاهو افزود به نظر من به دلیل گسترش اسلام تندرو تغییراتی در انتظار است. اسلام تندرو دو منبع دارد؛ یکی سنی بوسیله داعش و القاعده و دیگری شیعه که ایران در راًس آن است، کشور های عرب از سوی هردو این گروه مورد تهدید قرار دارند.

نتانیاهو افزود؛ هنگامی که به این دو گروه می نگریم از خود می پرسیم ؛ چه کسی ما را علیه این تهدید دوقلو یاری خواهد کرد، تنها کشور در منطقه اسرائیل مصمم به مبارزه علیه این دشمن مشترک می باشد. اکنون اعراب ما را مانند سابق دشمن خود به حساب نمی آورند بلکه بیش از پیش اسرائیل را به چشم یک متحد علیه این تهدید می نگرند.

نتانیاهو سخنان خو د را با این جمله پایان داد؛ ایران یک تهدید جدّی علیه آمریکا می باشد، در همه جا آمریکایی ها را کشته و در جهان پدرخوانده تروریسم علیه آمریکایی ها می باشد. موشک های بالستیک قاره پیمای ایران که به کلاهک های اتمی مجهز می باشند می توانند تا خاک آمریکا برسند ، وحشتناک است! خطرناک برای آمریکا، خطرناک برای اسرائیل و خطرناک برای اعراب.

ارتش اسراییل و نیرو های اطلاعاتی آن در منطقه، حرف اول را می زنند. اعراب در صورت درگیری با ایران به پشتیبانی نظامی اسراییل امیدوار هستند، و هواپیما های اسراییل برای حمله به ایران، نیاز به عبور از فضای هوایی کشور های عرب، بویژه عربستان سعودی دارند. گفته می شود که دولت تازه آقای ترامپ در نظر دارد یک ائتلاف نظامی از کشور های عربی در خاورمیانه تشکیل دهد که روس ها از این ائتلاف به عنوان ناتوی عربی نام می برند.

کشور های عربی در وضع ناخوشایندی قرار گرفته اند، نه راه پیش دارند و نه راه پس. در روبروی خود جمهوری اسلامی را می بینند که با نفوذ در حیاط خلوت آنان، موجبات تزلزل و فروپاشی رژیم های عربی را فراهم می آورد و در پشت سر با مردم خشمگین و بستوه آمده خود روبرو می باشند. این رژیم ها قادر نیستند بدون کمک خارجی برای مدت زیادی بر سر کار بمانند و آمریکا و اسرائیل این نقاط ضعف را دریافته اند و رژیم های عربی قادر نیستند همزمان دشمن اسرائیل و ایران باشند.

هفدهم فوریه 2017