نتانیاهو: جمهوری اسلامی به عنوان قویترین نیروی پیکارجوی اسلامگرا، اسرائیل و اروپا را تهدید می‌کند

0
189

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، پنجشنبه شب جمهوری اسلامی را «قوی ترین نیروی پیکارجوی اسلامگرا» در جهان عنوان کرد و به اروپا نسبت به حملات احتمالی ایران در خاک آن قاره هشدار داد.

نخست وزیر اسرائیل پس از گفتگو با بویکو بوریسوف همتای بلغارستانی خود به خبرنگاران گفت، اسلام افراطی تهدیدی برای جهان است و اسرائیل اخیرا شماری از توطئه های جمهوری اسلامی برای حملاتی در خاک اروپا را فاش کرده است.

نتانیاهو گفت اسرائیل و اروپا در برابر چنین حملاتی «در کنار هم می ایستند.»

مقام های اسرائیلی روز چهارشنبه گفتند سرویس اطلاعاتی «موساد» به همتای دانمارکی اش اطلاعاتی درباره قصد جمهوری اسلامی برای ترور یک فعال مخالف در آن کشور داده بود.

نخست وزیر اسرائیل در بلغارستان گفت: «ما بخشی از همین تمدن هستیم، تمدنی که آزادی، صلح و پیشرفت را ارج می نهد و امروز این تمدن به طور مشخص از سوی نیروهای پیکارجوی اسلامگرا زیر حمله قرار دارد. پیکارجویان اسلامگرا به همه ما حمله می کنند. به اعراب حمله می کنند. به اروپایی ها حمله می کنند. به اسرائیلی ها حمله می کنند. به همه حمله می کنند.»

نتانیاهو برای شرکت در اجلاس «فوروم کرایوآ» در روز جمعه که شامل نخست وزیران بلغارستان، یونان و رومانی و رئیس جمهوری صربستان است وارد شهر «وارنا» شده بود.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از تایمز اسرائیل نوشت؛ نخست وزیر اسرائیل در آستانه این سفر گفته بود، قصد تقویت ارتباطات با این کشورها و «تغییر رویکرد خصمانه و ریاکارانه اتحادیه اروپا» به اسرائیل را دارد.