نتانیاهو: برای مقابله با حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه با ولادیمیر پوتین دیدار خواهم کرد

0
163

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که به زودی در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، درباره تازه ترین تحولات در سوریه گفتگو خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه ۱۵ مهر با بیان این مطلب در جلسه کابینه گفت که تلفنی با ولادیمیر پوتین درباره دیدار آینده گفت و گو کرده است، اما تاریخ دقیقی برای این دیدار ذکر نکرد.

او گفت: «لحظه‌ای پیش با پرزیدنت گفتگو کردم. درباره دیداری درآینده ای نزدیک توافق کردیم تا درباره اهمیت مساله هماهنگی امنیتی میان نیروهای مسلح دو کشور به گفتگوها ادامه بدهیم. اسرائیل همیشه دست به اقدام خواهد زد تا نگذارد جمهوری اسلامی در سوریه حضور نظامی خود را دائمی سازد و سلاح‌های مرگباربه حزب الله در لبنان برساند.»
دولت روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که موشک‌های ضدهوایی اس -۳۰۰ را در سوریه مستقر ساخته تا موقعیت دفاعی آن کشور را تقویت کند.

پس از آنکه هفته پیش یک هواپیمای جاسوسی روسیه بر اثر آتش ضد هوایی سوریه سرنگون شد، مسکو اسرائیل را مسئول غیرمستقیم حادثه اعلام کرد و گفت که با موشک‌های ضدهوایی اس-۳۰۰ قدرت دفاع ضد هوایی سوریه را افزایش خواهد داد.

مقام‌های اسرائیلی گفته اند که با هواپیماهای بمب افکن رادار گریز آن کشور سامانه دفاعی اس-۳۰۰ را شکست خواهند داد و آنها را در جا نابود خواهند کرد تا نگذارند جمهوری اسلامی در سوریه مواضع نظامی خود را تقویت کند.

به گزارش صدای آمریکا؛ رویترز در گزارشی می نویسد که از زمان سقوط هواپیمای روسی ، از سوی اسرائیل حمله‌ای علیه مواضع جمهوری اسلامی در سوریه انجام نشده است تا شاید مسکو را از نصب سامانه اس-۳۰۰ منصرف سازند، ضمن اینکه اسرائیل نمی خواهد تنش با روسیه را که حامی اصلی رژیم اسد است، افزایش دهد.