نتانیاهو با ستایش مردم ایران: امید من برای آینده، همکاری نخبگان ایران و اسرائیل است

0
189

نخست وزیر اسرائیل در یک پیام ویدئویی مردم ایران را ستود و گفت: «سخنانی که از جایگاه نخست وزیر اسرائیل می گویم شاید تعجب برانگیز باشد، اما ایرانیان از با استعدادترین و موفقترین مردمان جهان هستند.»

بنیامین نتانیاهو، در این پیام که روز پنجشنبه در توئیتر منتشر کرد، گفت: البته استعداد و موفقیت ایرانی ها زمانی بروز پیدا می کند که «آنها ایران را ترک می کنند.»

نخست وزیر اسرائیل گفت در منطقه «سیلیکون ولی» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا که شرکت های بزرگی وجود دارند، «کارآفرینان ایرانی تبار در میان بنیانگذاران و مدیران ارشد اجرایی شرکت هایی از جمله اوبر، eBay، و دراپ باکس و خیلی از شرکت های فوق العاده دیگر هستند.»

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد: «مردم ایران عالی هستند. نو آور هستند. پس چرا ایران فقیر است؟ چرا بیکاری گسترده است؟»

به گفته نتانیاهو، پاسخ این پرسش‌ها این است:«رژیم!»

او افزود:«دیکتاتورهای ایران ثروت این کشور را می دزدند. آیا باعث تأسف نیست که ایران در مردم خودش سرمایه گذاری نمی کند؟ و در عوض ده ها میلیارد دلار را هزینه برنامه هسته‌ای، گسترش ترور در جهان، و هزینه تجاوزشان در خاور میانه می کنند.»

نخست وزیر اسرائیل افزود: این اقدامات در حالی صورت می گیرد که «مردم ایران رنج می برند.»

او گفت در پی روزی است که «مردم ایران نیازی نداشته باشند که به سیلیکون ولی بروند، و نیازی نداشته باشند که به آنجا بروند تا موفق ترین شرکت ها را تأسیس کنند.»

به گزارش صدای آمریکا؛ نتانیاهو در پایان آرزوی خود را این گونه گفت: «تصور کنید روزی را که کارآفرینان ایرانی و اسرائیلی با هم همکاری کنند، در ایران و اسرائیل، برای بهتر شدن وضعیت همه انسان ها همکاری کنند. این امید من است. این چشم انداز من برای آینده است؛ و این می تواند آینده ما باشد.»