نتانیاهو: ادعای روحانی درباره پشتیبانی اعتراضات ایران توسط اسرائیل، دروغ و خنده دار است

0
203

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به اعتراض های گسترده در ایران، ضمن رد هرگونه دخالت در این اعتراضات، گفت ادعای رئیس جمهوری ایران خنده دار است.

آقای نتانیاهو روز دوشنبه ۱۱ دی، در یک پیام تصویری که بر روی حساب شبکه های اجتماعی او قرار گرفته، گفت: امروز شنیدم که «روحانی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ادعا کرده که اسرائیل در پشت پرده اعتراضات در ایران است. این حرف نه تنها اشتباه بلکه خنده‌دار هم هست و بر خلاف روحانی، من به مردم ایران بی‌احترامی نمی‌کنم؛ ایرانی‌ها استحقاق وضعیت بهتری را دارند.

آقای نتانیاهو افزود: ایرانیان در پی آزادی‌های اساسی هستند که در چندین دهه اخیر، از آن محروم شده‌اند؛ رژیم ظالم ایران، ده‌ها میلیارد دلار برای اشاعه خشونت هزینه کرده است و این پول می‌توانست صرف ساخت بیمارستان و مدرسه شود.

وی با اشاره به قطع دسترسی به اینترنت آزاد توسط دولت ایران، افزود شکی نیست که این پدران و مادران هستند که به خیابان‌ها آمده‌اند اما رژیم از آنها که مردم خودش هستند، ترسیده است؛ بهمین خاطر است که آنها دانشجویان را زندانی و شبکه‌های اجتماعی را فیلتر می‌کنند.

آقای نتانیاهو همچنین با بیان اینکه هرکس وظیفه انسانی برای حمایت از اعتراض مردم ایران دارد، گفت: متأسفانه بسیاری از دولت‌های اروپایی، در سکوت نظاره‌گر اوضاع هستند و این در حالی است که قهرمانان جوان ایرانی، در خیابان‌ها کتک می‌خورند؛ این درست نیست و من به سهم خودم، ساکت نخواهم ماند.

نخست وزیر اسرائیل در پایین گفت: این رژیم تلاش زیادی برای کاشتن بذر اختلاف میان ما، به کار بسته است ولی آنها پیروز نخواهند شد؛ روزی که این رژیم ساقط شود و البته آن روز خواهد رسید، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها باز هم دوستان بسیار خوب هم خواهند شد.

به گزارش صدای آمریکا؛ موضع گیری آقای نتانیاهو در حالی است که پیش از این نیز رهبران آمریکا همراهی خود را با اعتراضات اخیر ایران اعلام کرده اند.