نبرد برای کسب امتیاز درام جديد جولين مور در برلیناله

0
158

در رقابتی سخت در بازار فیلم برلین که در برلیناله در جریان است، کمپانی‌های مختلف برای کسب امتیاز توزیع فیلم جدید جولین مور که به احتمال زیاد برنده اسکار امسال است، با هم مبارزه کردند.

 كمپانی لاینزگیت در نبرد خرید حقوق رسمی پخش فیلم «مالکیت مطلق» پیروز بیرون آمد. این فیلم داستان حقیقی زندگی لارل هستر كارآگاه پلیسی را تعریف می‌كند كه بعد از اینكه متوجه شد سرطان دارد، با مسئولان رسمی دولتی به خاطر حقوق و برخورد مساوی مبارزه كرد. جولین مور نقش هستر را ایفا می‌كند و الن پیج كه یكی از تهیه‌كنندگان فیلم نیز هست، نقش استیسی آندره همراه او را بر عهده دارد.

در رقابتی كه شبانگاه در پایتخت كشور آلمان شروع شد و تا صبح نیز به طول انجامید، لاینزگیت بسیاری از مزایده‌كنندگان دیگر از جمله كمپانی‌های فوكوس فیچرز، سونی پیكچرز كلاسیكس و نت‌فلیكس را شكست داد و حقوق رسمی فیلم «مالکیت مطلق»را خریداری كرد. معامله بر سر توزیع این فیلم در آمریكای شمالی به ارقام بالای هفت رقمی كشیده شد. نكته جالب دیگر این است كه از آنجا كه فیلم هنوز در مراحل تولید به سر می‌برد، تمامی مسئولان اجرایی كمپانی‌ها تنها بعد از دیدن قسمتی 12 دقیقه‌ای از فیلم اقدام به خریداری آن كردند و نسخه كامل آن را تماشا نكردند.

784889

به احتمال بسیار زیاد جولین مور به خاطر نقش‌آفرینی متفاوتش در فیلم «هنوز آلیس» برنده جایزه اسكار بهترین بازیگر زن نقش اول امسال خواهد بود، در نتیجه فیلم جدید او از پیش از ورود به برلین خبرساز شده بود.

این فیلم كه هم یك داستان عاشقانه و هم درامی درباره حقوق مردمی است، داستان زندگی هستر و رابطه‌اش با شریك زندگی‌اش استیسی آندره را دنبال می‌كند و همچنین مبارزه این دو با سرطان و مسئولان رسمی دولتی كه اجازه نمی‌دادند حقوق مستمری او به آندره تعلق بگیرد را روایت می‌کند.

این فیلم درام كه بر پایه فیلم مستند برنده جایزه اسكار با همین نام كه در سال 2007 ساخته شده بود تولید شده است، از استیو كارل، مایكل شنون و لوك گرایمز نیز در نقش‌های اصلی دیگر استفاده می‌كند. پیتر سولت مسئولیت كارگردانی این فیلم را بر عهده دارد و ران نیسوینر فیلمنامه آن را نوشته است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، الن پیچ در كنار كلی بوش، مایكل شمبرگ و جیمز دی استرن از تهیه‌كنندگان این فیلم است.