نامه رضا خندان از زندان اوین درباره ادامه اعتصاب فرهاد میثمی سه روز پس از انتقالش به بهداری و وضعیت وخیم او

0
186

رضا خندان همسر نسرین ستوده در نامه‌ای در تاریخ ششم مهرماه ۹۷ از زندان اوین خبر از وضعیت وخیم فرهاد میثمی و ادامه اعتصاب غذای او علیرغم حضور در بهداری اوین داده است. براساس این نامه آقای میثمی سه روز پس از انتقالش به بهداری همچنان «از خوردن آب، دارو و تزریق سرم خودداری» می‌کند. همچنین مسوولان زندان اجازه ملاقات او را با فرهاد برای متقاعد کردنش برای خوردن آب و دارو نداده‌اند.

رضا خندان که از ۱۳ شهریور ماه در بازداشت به سر می‌برد در این نامه خطاب به «دوستان و هموطنان عزیز» نوشته است: «عصر روز چهارشنبه چهارم مهر، نمایندگان دادستانی و زندان، با سو استفاده از زندانیان غیرسیاسی علیرغم میل دوست عزیزمان فرهاد میثمی، او را به زور به اتاقی در بهداری زندان اوین منتقل کردند.»

خندان در ادامه با تاکید انتقال آقای میثمی با زور و خشونت به بهداری اوین نوشته است: «او با گرفتن میله‌های تخت در مقابل آنان، که با توسل به زور می‌خواستند او را جابجا کنند؛ مقاومت کرد اما سر انجام به دلیل ضعف جسمانی توانستند او را از اتاق خارج و به بهداری اوین منتقل کنند. این در حالی بود که بقیه زندانیان را در اتاق‌ها و هواخوری بند محبوس کرده بودند.»

رضا خندان در ادامه نوشته فرهاد میثمی پیش از انتقالش به آنها گفته در صورت جابجایی «داروهایش» را هم قطع خواهد کرد. «او پیش از انتقالش گفت که در صورت جابجایی داروهایم را هم قطع خواهم کرد. اکنون سه روز است که در آنجاست و از خوردن آب، دارو و تزریق سرم خودداری کرده است. پس از مستقر کردن او در اتاقی انفرادی برایش آب می‌برند که پس می‌زند. سپس درب اتاق را بسته و تخت و دیگر وسایل را پشت درب گذاشته و به عنوان اعتراض خود را محبوس می‌کند. ماموران مستقر در بهداری مجبور می‌شوند درب را شکسته وارد اتاق شوند. تا کنون مسوولان زندان با مراجعه من به بهداری برای متقاعد کردن او به استفاده از آب و دارو جلوگیری کرده‌اند.»

او افزوده است: «از این که در هفته‌ای اخیر خواستش برای پایان دادن به اعتصاب غذا، آزادی و منع تعقیب قضایی من شده است به شدت دچار عذاب وجدان هستم. می‌توانستم وثیقه‌ای را که ظالمانه صادر کرده‌اند به دادگاه سپرده، موقتاً بیرون بروم اما فرهاد عزیز اکیدا گفته است؛ چنانچه با وثیقه آزادت کنند اعتصابم را نخواهم شکست چرا که خواستم منع تعقیب است نه وثیقه.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ او در پایان نامه‌اش درباره وخامت حال آقای میثمی، نسرین ستوده و زندانیان دراویشی که در اعتصاب غذا هستند نوشته است: «برای او، نسرین که شنیده‌ام چند روز پیش به دلیل وخامت حالش چند روز پیش به بهداری اوین منتقلش کرده‌اند و هفده تن از دراویش زندانی که هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برند سلامتی آرزو می‌کنم و امیدوارم مقاومت و پایداری‌هایشان در مقابل بی‌عدالتی و زورگویی‌های دستگاههای امنیتی و قضایی درسی باشد برای همه فعالان و مدافعان حقوق بشر.»