مقام دولت آمریکا به کشورهای اروپایی هشدار داد با خطر حملات تروریستی جمهوری اسلامی روبرو هستند

0
303

یک مقام دولت آمریکا به بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی هشدار داده است که با خطر حملات تروریستی جمهوری اسلامی در خاک خود روبرو هستند و باید برای مهار رژیم جمهوری اسلامی اقدامات بیشتری دهند.

نیتان سِیلز هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه ایالات متحده، که برای گفت‌وگو با مقام‌های بریتانیایی به لندن سفر کرده، در مصاحبه با روزنامه «دیلی تلگراف» این هشدار را داده است.

وی در این مصاحبه، که گزارش آن بامداد شنبه ۲۵ اسفند به وقت ایران در وبسایت دیلی تلگراف منتشر شد، گفت که جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته چند طرح ترور را در اروپا دنبال کرده و باز هم می‌تواند انجام دهد.

آقای سلز به اخراج سفیران جمهوری اسلامی از اروپا در اوایل دهه ۹۰ میلادی، در واکنش به یک حمله تروریستی، اشاره کرد و گفت آن ماجرا می‌تواند درسی برای رویارویی با تهدید مشابه امروز باشد.

وی افزود، اگر این فعالیت‌ها هزینه‌ای برای رهبران جمهوری اسلامی در بر نداشته باشد، آنها به اقدامات خود ادامه می‌دهد، از این رو ما ناگزیر هستیم با تحمیل هزینه به آنها، از اقدامات تروریستی آینده پیشگیری کنیم.

حمله به رستورانی به نام «میکونوس» در شهر برلین آلمان در سپتامبر ۱۹۹۲ و کشته شدن تعدادی از رهبران گروه‌های کردی مخالف جمهوری اسلامی، تاثیر شدیدی بر روابط تهران و اروپا گذاشت.

در ماه‌های اخیر هم توطئه بمبگذاری در گردهمایی مخالفان جمهوری اسلامی در فرانسه و طرح اتهام‌ تلاش برای ترور مخالفان جمهوری اسلامی در دانمارک و هلند، و ارتباط دادن این اقدامات به دیپلمات‌های جمهوری اسلامی، این روابط را به تنش کشیده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به ادامه برنامه موشکی بالیستیک و فعالیت‌های بدخواهانه جمهوری اسلامی در منطقه، از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با جمهوری اسلامی خارج شد و از جمهوری اسلامی خواست تغییر رفتار دهد.