معاون رئیس جمهوری آمریکا: دولت پرزیدنت ترامپ همچنان نیرومندانه در برابر رژیم جمهوری اسلامی خواهد ایستاد

0
241

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه ۱۰ اسفند در سخنانی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران در ایالت مریلند، ضمن تشریح اولویت‌های دولت و تلاش‌های صورت گرفته در دو سال گذشته برای عمل به وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ گفت، پرزیدنت ترامپ هیچ اولویت بالاتری غیر از امنیت مردم آمریکا ندارد.

مایک پنس در بخشی از سخنرانی خود به حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن در خاورمیانه اشاره کرد و گفت جمهوری اسلامی از منافع حاصل از توافق هسته‌ای ۱۳۹۴ با قدرت‌های جهانی، برای تقویت گروه‌های نیابتی خود در منطقه استفاده می‌کند و به آشوب و ناامنی در نقاط مختلف آن دامن می‌زند.

وی، با اشاره به تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه موجودیت اسرائیل، گفت که رژیم جمهوری اسلامی عملا یک هولوکاست دیگر را ترغیب می‌کند، اما ایالات متحده آمریکا تحت رهبری پرزیدنت ترامپ همچنان نیرومندانه در برابر این رژیم خواهد ایستاد تا از گسترش نفوذ شریرانه آن در سراسر منطقه و جهان جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده به تصمیم پرزیدنت ترامپ به خروج از توافق جامع اتمی جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی اشاره کرد و گفت به شما قول می‌دهم که جمهوری اسلامی هرگز اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داشت.

مایک پنس به رویکرد دولت در بخش‌های دیگر سیاست خارجی اشاره کرد و گفت ما در کنار همپیمانانمان ایستاده‌ایم و در مقابل دشمنانمان هم محکم ایستاده‌ایم. وی رهبری پرزیدنت ترامپ در مبارزه با تهدیدهای جهانی را قدرتمندانه توصیف کرد و گفت، او جهان را آنطور که هست می‌بیند، نه آن طور که ما دوست داریم ببینیم.

وی در تقدیر از عملکرد رئیس جمهوری گفت، پرزیدنت ترامپ توانسته است خط قرمزهای بسیاری را کنار بزند، و در ادامه به تشریح مختصر سیاست‌های او در دو سال گذشته در حوزه داخلی و اقتصادی پرداخت و گفت پرزیدنت ترامپ توانست انرژی آمریکا را آزاد کند و امروز ایالات متحده بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز جهان است.

آقای پنس افزود، پرزیدنت ترامپ هیچ اولویت بالاتری غیر از امنیت مردم آمریکا ندارد و از روز اولی که ریاست جمهوری خود را آغاز کرد تلاش کرد که ارتش را قدرتمندتر کند، ما در حال پیشرفته‌تر کردن دفاع موشکی و زرادخانه هسته‌ای مان هستیم و به زودی ششمین شاخه نیروهای مسلح، نیروی فضایی ایالات متحده، را راه‌اندازی خواهیم کرد.