معاون رئیس جمهوری آمریکا: اگر متحدان اروپایی برجام را تقویت نکنند، از آن خارج می‌شویم

0
174

مايک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با «رووین ریولین» رئیس جمهوری اسرائیل، اعلام کرد که پرزیدنت دونالد ترامپ متعهد است که اگر متحدان اروپایی مفاد برجام را در چارچوب جلوگیری دائمی از دسترسی جمهوری اسلامی به تسلیحات اتمی تقویت نکنند، از آن خارج شود.

آقای پنس که به اورشلیم سفر کرده است روز سه‌شنبه سوم بهمن در دیدار با رئیس جمهوری اسرائیل بار دیگر با اشاره به سخنرانی روز گذشته خود در مجلس اسرائیل و راهبرد پرزیدنت ترامپ در قبال جمهوری اسلامی، از عمق تعهد واشنگتن در حمایت از اسرائیل خبر داد. 

او گفت: «ما همچنان دوشادوش یکدیگر در مقابل تهدیدات کشور نخست حامی تروریسم، جمهوری اسلامی، می‌ایستیم. شما می ‌انید این آخرین باری است که پرزیدنت ترامپ تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی در چارچوب توافق اتمی را اجرا کرد. این پیامی است به متحدانمان در اروپا که زمان آن فرا رسیده که تغییراتی در توافق اتمی با جمهوری اسلامی ایجاد کنند. یعنی تبصره های زمان دار در توافق خارج شده و به جای آن، مجازات‌های اعمال تحریم در صورت وقوع تخطی در هر زمانی اجرا شود.»

به گزارش صدای آمریکا؛ معاون رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با این کار جلوی دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی گرفته می‌شود، اضافه کرد: «شما این تعهد را از سوی ما دارید. ما با همکاری نزدیک با همپیمانانمان آنرا بدست خواهیم آورد. حال اگر متحدانمان به ما نپیوستند، پرزیدنت ترامپ به صورت شفاف گفته است که از توافق اتمی خارج خواهد شد. ما امیدواریم که در ماههای آتی این توافق تقویت شود، تا بتواند به امنیت منطقه، اسرائیل و منافع آمریکا کمک کند.»