مشخصات تحریم شدگان در پرونده اقدامات ارزی نیروی قدس سپاه

0
307

دولت ایالات متحده روز پنجشنبه از اقدامات مشترک آمریکا و امارات متحده عربی برای اخلال در کار یک شبکه وسیع خرید و فروش ارزهای خارجی در ایران و امارات خبر داد.

نکته ای که آنها را مشترک می سازد، کمک به اقدامات مالی سپاه پاسداران است.

به گزارش صدای آمریکا؛ در اینجا نگاهی داریم به افراد و شرکت های تحریم شده.

افراد تحریم شده

مسعود نیکبخت: یک مقام سپاه پاسداران – در همکاری با مقداد امینی از صرافی «جهان ارس کیش»، از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیت های مالی داشته است.

سعید نجفپور: مدیرعامل شرکت «جهان ارس کیش»، شرکت پوششی سپاه پاسداران. او و دستیارش مقداد امینی فعالیت های مالی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انجام داده اند.

محمد حسن خدایی: شریک نجفپور در شرکت «جهان ارس کیش». او با همکاری محمدرضا خدمتی که صراف دیگری است، شرکت های پوششی برای کمک به نیروی قدس سپاه پاسداران تاسیس کرده است و با شریک خود یعنی سعید نجف پور، و دستیارش مقداد امینی، از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیت های مالی کرده است.

مقداد امینی: یک مقام شرکت جهان ارس کیش (شرکت پوششی سپاه) و دستیار سعید نجفپور (مدیرعامل جهان ارس کیش). او که یک صراف است، با مسعود نیکبخت (مقام سپاه پاسداران) به خاطر انجام فعالیت های مالی از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم شده است.

محمدرضا خدمتی: مدیرعامل «صرافی راشد» و مالک شرکت «خدمتی و شرکا». او با همکاری مقداد امینی از صرافی «جهان ارس کیش» و فردی به نام فواد صالحی، پول نقد زیادی به امارات منتقل کرده است و آنجا پول های نقد را از طریق صرافی ها از جمله «صرافی راشد» به دلار آمریکا تبدیل می کرد. محمدرضا خدمتی با جعل سند، فعالیت های غیرقانونی خود را از دید مقامات اماراتی پنهان می کرد.

فواد صالحی: او به محمدرضا خدمتی (مدیرعامل صرافی راشد) برای تبدیل ارزهای نیروی قدس سپاه پاسداران کمک می کرد. او پول های زیادی را به امارات منتقل کرد و در آنجا پول ها را برای نیروی قدس سپاه پاسداران، به دلار تبدیل می کرد. او امکانات لازم و پشتیبانی های لازم را برای اقدامات محمدرضا خدمتی فراهم کرده است.

شرکت های تحریم شده

شرکت جهان ارس کیش: یک شرکت پوششی سپاه پاسداران، مستقر در تهران. این شرکت از حساب های خارجی بانک مرکزی ایران پول های نفت صادراتی ایران را دریافت و آن را برای سپاه پاسداران به ارز تبدیل می کرد.

صرافی راشد: مستقر در تهران. این صرافی برای نیروی قدس سپاه پاسداران پول ها را به ارز تبدیل می کرد. این شرکت در تبدیل پول های نقد جمهوری اسلامی که به امارت منتقل می شد و تبدیل آنها به دلار آمریکا برای کمک به سپاه پاسداران نقش داشته است.

شرکت خدمتی و شرکا: مستقر در تهران. این شرکت چون در مالکیت «محمدرضا خدمتی و محمد حسن خدایی» (مالکان صرافی جهان ارس کیش) است، تحریم شده است.