مستند گابريل كارسيا ماركز به زودی روی پرده می‌رود

0
391

يك فيلم مستند كه بر مبنای زندگی گابريل گارسيا ماركز نويسنده فقيد و برجسته كلمبيايی ساخته شده، به زودی در آمریکا اکران می‌شود.

 فيلم «گابو: خالق گابريل گارسيا ماركز» از سوي ايكاروس فيلمز در آمريكاي شمالي به نمایش در می‌آید.

اين فيلم تصويرگر زندگي اين نويسنده برنده جايزه ادبي نوبل است كه سال پيش در ۸۷ سالگي درگذشت. اين فيلم را جاستين وبستر فيلمساز اسپانيايي، زاده بارسلونا ساخته و فيلمبرداري آن در كلمبيا زادگاه نويسنده و نيز كوبا، فرانسه، مكزيك، اسپانيا و آمريكا انجام شده است.

فيلم «گابو» تلاش دارد به اين پرسش پاسخ دهد كه چطور پسري از يك شهر كوچك در ساحل كاراييب به نويسنده‌اي بدل شد كه قلب ميليون ها نفر را تسخير كرد؟ او چطور توانست با آثارش ديدگاه ما را نسبت به واقعيت تغيير دهد؟

این فيلم دربرگيرنده مصاحبه هايي است كه با ماريا خيمنس دوسان و خوان گابريل واسكز نويسندگان كلمبيايي انجام شده است. مصاحبه اي با جرالد مارتين بيوگرافي‌نويس ماركز و نيز كارمن بالسلز كارگزار ادبي مجله نيز در اين مجموعه جاي دارد. جون لي آندرسون نويسنده نيويوركر، رييس جمهوری سابق كلمبيا و بيل كلينتون رييس جمهوري سابق آمريكا كه از دوستان ماركز بود نيز در این فيلم درباره او صحبت كرده اند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، هنوز روشن نيست این فیلم در چه تاریخي در آمريكا نمایش داده شود، اما قرار است در جشنواره ليما، جشنواره فيلم مستند مكزيكوسيتي و جشنواره فيلم بين المللي كلمبيايي نيويورك به نمايش درآيد.

colfilmny.co