مساجد ضرار امروز چون صدر اسلام باید بسته شوند؛ تصمیم درست اتریش که باید در دستور کار اتحادیه اروپا قرار گیرد

0
315

 

دکتر کاوه احمدی علی آبادی

عضو هئیت علمی دانشگاه آبردین با رتبه پروفسوری

عضو جامعه شناسان بدون مرز(ssf)

تصمیمی که اخیراً دولت اتریش گرفت و در آن تعدادی از مساجد را بست، دقیقاً در دوران صدر اسلام نیز عیناً واقع شد که به مسجد ضرار معروف گشت و محمد –پیامبر اسلام- دستور ویران سازی آن را دادند و محل آن را جای زباله دانی ساختند و آیات 107 تا 110 سوره توبه در قرآن به صراحت بدان می پردازد. ضرار به معنی “ضرر رسانی، آن هم به عمد” است و دقیقاً هر مسجدی که به جای عبادت، رحمت و عدالت جایگاه نفرت و کدورت و خشونت –و حتی بازیچه قدرت سیاست بازان- شود می بایست تعطیل شود، چه رسد که برای اقدامات تروریستی و آدم کشی بهره برده شود. اگر امروز محمد زنده بود، سال ها پیش حکم بستن این کانون های ضرر را به نام دین داده بود تا پایگاهی برای شست و شوی مغزی جوانان، برنامه ریزی برای خرابکاری و کشتار بی گناهان در سراسر جهان نگردد.

این اقدام درست و حتی “اقدام دینی درست” توسط دولت مسئول اتریش باید در دستور کار کلیه اعضای اتحادیه اروپا قرار گیرد، اگر می خواهند برای چند دهه بعد به نیمه ویرانه ای چون خاورمیانه بدل نشوند، قبل از این که خیلی دیر شود. کسانی نیز که در این مساجد و مراکز ضرر و زیان به نام دین فعالیت می کنند، انسانی ترین واکنش آن است که به کشورهایی که از آنجا آمده اند، باز گردانده شوند. هیچ امام غیربومی نباید در مساجد اروپا مشغول کار شود؛ چه رسد که از طرف دولت های دیگر صادر به اروپا شوند و مورد سوءاستفاده اسلام گرایان و دولت های غیرمسئول خاورمیانه قرار گیرند. مشخصاً کشورهای ترکیه، قطر، پاکستان و به خصوص رژیم ایران باید تمامی مساجد حکومتی شان و حسینیه ها و کلیه مراکزی که تحت عناوین مختلف فرهنگی –و هر کاری می کنند، الی کار فرهنگی!- تأسیس کرده اند، باید زیر نظر سازمان های امنیتی کشورهای اروپایی قرار گرفته و مورد این تصفیه قرار گیرند و امامان صادراتی اخراج و مراکز اشاعه فرهنگ جاهلی اعراب 1400 سال پیش تعطیل شده یا تغییر کاربری داده شوند و به امور خیریه –همچون اسکان بی خانمان ها و کارتون خواب ها و غیره- اختصاص داده شوند که عبادت و ثواب واقعی این است. پیرامون کشورهای متحدمان مشکلی نیست و از مقامات عربستانی باید بخواهید تا تمامی مساجد و مراکزی دینی که در اروپا و سراسر جهان اسلام از هر نوعی –چه سلفی و چه هر عنوانی دیگر- دارند، امامانش را فرا خواند، مراکز و مساجد اکثراً “تغییر کاربری” یابند (یا حتی فروخته شوند و پولشان برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم عربستان هزینه شود) و مساجد فعال توسط مردم و امامان محلی اداره شوند و مدیریت شان تغییر کند. دانشگاه های اسلامی شان را نیز به دانشگاه هایی با آموزش سکولار بدل سازند. در اتحادیه اروپا “ترجیحاً مدیریت مساجد به اشخاصی داده شود که اسلام بدون تبعیض بین زن و مرد و دگرباشان را ترویج می کنند”.

کشورهای آسیای میانه خوب دقت کنند، که پس از خاورمیانه نوبت شماست و امروز اگر جلوی این مساجد سراسر ضرر و زیان و مراجع فعالیت های تروریستی و تندروی را نگیرید فردا چون خاورمیانه امروز ویران و قتل عام خواهید شد و تازه به اندازه کشورهای خاورمیانه نیز ثروت ندارید تا ویرانه ها را دوباره بسازید! اشتباه نکنید؛ رژیم هایی چون دولت اسلام گرای اردوغان و رژیم ملاهای ایران، در پس تأسیس کانون های فتنه شان، مشوق ها و کمک های مالی به شما می کنند، ولی آن طعمه ای است برای دامی که برای جوانان شما پهن کرده اند. پاسخ شما باید بدان ها این باشد: “ما پول خون جوانان فردایمان را نمی خواهیم”. و آن پول را توی صورت شان پرت می کنید. مساجد بسیاری در این سال ها در کشورهای آسیای میانه ساخته شده، که بسیاری خالی برای عبادت و اندک فعالیت های شان همان پرورش قربانی برای ترور و جنایت و برنامه ریزی برای خونریزی و انفجار و غیره است. این در حالی است که مثلاً تعداد مدارس در بسیاری از این کشورهای آسیای میانه از مساجد کمتر است و از نظر بودجه برای ساخت مدرس در مضیقه اند. باید اکثر آن مساجد و مراکز تغییر کاربری به مدرسه و کتابخانه –غیردینی- یابند و برخی نیز برای اسکان بی خانمان ها اختصاص داده شوند. کشوری مثل قرقیزستان که سالم ترین کشور در زمینه آلودگی به تروریست و افراط گرایی دینی در آسیای میانه است مورد طمع برخی دولتمردان غیرمسئول –به طور مشخص باند اردوغان- قرار گرفته و باید هر نوع اقدامی در این زمینه را مورد تجدید نظر قرار دهد. این امر شامل مدارسی که ترکیه در افغانستان تأسیس کرده یا از جماعت گولن مصادره کرده می شود که اخیراً مضامین شان صدای برخی از والدین دانش آموزان افغانی را نیز در آورده است. “خشک کردن ریشه و کشتگاه تروریست ها دقیقاً باید از مدارس و مساجد در دستور کار قرار گیرد و از همین امروز”، چون تا حالا نیز بسیار دیر شروع شده است و درنگ بیشتر جایز نیست.

مقاله قبلیکشف باکتری‌هایی که به DNA نفوذ می‌کنند
مقاله بعدینمایندگان مجلس اسلامی وکیل مردم هستند یا وکیل حکومت؟! بقلم بانو محترم مومنی روحی
دکتر کاوه احمدی علی آبادی
دکتر کاوه‌ احمدی‌ علی‌آبادی‌ تاکنون تحصیلات دانشگاهی را در مقطع دکترای جامعه شناسی (Ph.D) با عنوان دانشجوی ممتاز از تگزاس و مقطع فوق‌ دکترای‌ (Post Doctoral of Philosophy) فلسفه‌ علم‌ به همراه گواهی "ارزیابی کمال" از دانشگاه‌ آبردین‌ (Aberdeen) در داکوتای‌ جنوبی‌ آمریکا به پایان رسانده و و اینک عضو هیئت علمی (ACADEMIC BOARD) دانشگاه آبردین (ABERDEEN) با رتبه پروفسوری (PROFESSORSHIP) است. ایشان موفق به دریافت درجه دانشمندی (scientist) در رشته فلسفه علم با رساله "روش شناسی علم و فلسفه" و انتخاب به عنوان دانشمند برجسته (Distinguished scientist) سال 2008 از طرف دانشگاه آبردین شدند. دارای 14 عنوان کتاب چاپ شده، 6 عنوان در نوبت چاپ، بیش از 45 پژوهش و مقاله علمی از کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی و فراتر از 120 عنوان مقاله در نشریات کثیرالانتشار بوده و دارای 11 جایزه و لوح تقدیر و سپاس از جشنواره ها و مراکز علمی و آکادمی مختلف است. در حال حاضر ایشان عضو جامعه شناسان بدون مرز (Sociologists without borders (ss هستند.