محمد یزدی٬ رئیس مجلس خبرگان رهبری: خواسته مردم مبارزه دولت با بدحجابی است

0
164

محمد یزدی٬ رئیس مجلس خبرگان رهبری گفته مردم ایران «بدحجابی» نمی‌خواهند٬ خواستار از بین رفتن پدیده «بد‌حجابی» هستند و دولت باید به این خواسته مردم توجه کند.

آقای یزدی با انتقاد از وضعیت حجاب در ایران و عملکرد دولت حسن روحانی در این زمینه٬ مدعی شده که «درد مردم» بد‌حجابی است و دولت باید به این «درد» رسیدگی کند.

وی افزوده امروز وضعیت در جاهای مختلف کشور از فرودگاه گرفته تا میدان‌های تهران «نامناسب» است و اراده‌ای هم برای مبارزه با این پدیده دیده نمی‌شود.

یزدی بی‌آنکه نامی از حسن روحانی ببرد گفته وقتی پلیس می‌خواهد با پدیده «بد‌حجابی» در جامعه برخورد کند عده‌ای می‌گویند وظیفه پلیس امر به معروف و نهدی از منکر نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرده که مبارزه با «بدحجابی» باید از دستگاه‌های دولتی آغاز شود و با مقاله، کتاب و قلم‌زنی نمی‌توان در موضع حجاب کاری انجام داد.

به گزارش دیگربان؛ این روحانی محافظه‌کار در عین حال هشدار داده که مردم می‌توانند با «بدحجابی» برخورد کنند، ولی چون «تابع» دستورات رهبری هستند، می‌خواهند این موضوع از سوی دولت پیگیری شود.

یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دانشگاه‌ها٬ استادان و دانشجویان حمله کرده و گفته آن‌ها «گرفتار» رسوم غربی شده و از ارزش‌های اسلامی فاصله گرفته‌اند.

به گفته وی جوانان متدینی که وارد دانشگاه می‌شوند به جای اینکه بهتر شوند به مرور زمان تدین خود را از دست می‌دهند.