مایک پنس در كنفرانس محافظه كاران: دیگر توافق فاجعه‌بار جمهوری اسلامی را تایید نمی‌کنیم

0
131

مایک پنس معاون رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه که در كنفرانس اقدام سياسى محافظه كاران آمریکا سخنرانی می کرد، در بخشی از سخنان خود به توافق هسته ای دو سال پیش کشورهای پنج به علاوه یک با جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت آمریکا دیگر توافق فاجعه بار هسته ای با جمهوری اسلامی را تایید نمی کند.

آقای پنس روز پنجشنبه در منطقه «نشنال هاربر» در ایالت مریلند و نزدیک شهر واشنگتن، در جمع محافظه کاران آمریکا به توافق هسته ای جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آقای ترامپ پایبندی جمهوری اسلامی را به توافق هسته ای تایید نکرد و آمریکا دیگر فعالیت های بی ثبات کننده جمهوری اسلامی را قبول نخواهد کرد.

ایالات متحده از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، انتقاد از جمهوری اسلامی را افزایش داده است.

آمریکا می گوید جمهوری اسلامی توافق هسته ای دو سال پیش را نقض کرده است. براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که برجام را اجرایی کرد، جمهوری اسلامی از آزمایش موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ جمهوری اسلامی در دو سال اخیر چند آزمایش موشکی داشته و می گوید این آزمایش ها جنبه دفاعی دارد. با این حال، برد موشک های آزمایش شده بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر بوده و نمونه هایی از موشک های ساخت جمهوری اسلامی در دست گروه هایی چون حوثی های یمن و حزب الله لبنان دیده شده است.