مادر فرهاد میثمی: خواستند با دستبند و پابند او را به بیمارستان ببرند اما قبول نکرد؛ حال فرزندم وخیم است

0
203

مادر فرهاد میثمی فعال مدنی که از تاریخ ۱۰ مرداد ماه در اعتصاب غذا در بند چهارم زندان اوین به سر می‌برد با اظهار نگرانی از وضعیت فرزندش گفت: ««فرزند من طی ۵۰ روز اعتصاب غذا بسیار وزن کم کرده و با افت فشار مواجه است. امروز(۲۷ شهریور ماه) مسوولان زندان بالاخره به انتقال او به بیمارستان منتقل کردند اما می‌خواستند با دستبند، پابند و لباس زندان او را به بیمارستان ببرند که فرهاد راضی به رفتن به این شکل نشده است.»

صدیقه پیش‌نماز مادر فرهاد میثمی گفت: «آخر فرهاد که زندانی خطرناکی نیست که بخواهد فرار کند او یک فعال مدنی است چرا باید به این شکل به بیمارستان منتقل شود؟»

مادر فرهاد میثمی گفت: «من واقعا نمی‌دانم باید به کجا مراجعه کنم. حال فرهادم وخیم است. بچه من سالم به زندان رفت و باید او را سالم به من تحویل بدهند. مگر می‌شود جان یک انسان برای سیستم قضایی کشور بی‌اهمیت باشد؟ من مادر باید به کجا صدایم را برسانم. بچه من یک پزشک سالم بوده که به زندان رفته و الان حالش نزار است.»

صدیقه‌ پیش‌نماز همچنین با اعتراض به عدم حق ملاقات وکیل فرزندش با او در زندان اوین گفت «وکیلش دیروز و امروز به زندان اوین رفته اما مسوولان زندان به او اجازه ملاقات با موکلش را نداده‌اند.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ محمد مقیمی وکیل انتخابی فرهاد میثمی نیز روز ۲۶ اردبیهشت ماه در اینستاگرام خود نوشت علیرغم درخواست فرهاد میثمی از او برای پذیرش وکالت پرونده‌اش، اما قوه قضاییه هنوز وکالت او را نپذیرفته است. این وکیل در اینستاگرام خود نوشت: «اینجانب برای برعهده گرفتن وکالت ایشان، تاکنون از اعلام وکالت اینجانب نیز ممانعت به عمل آمده است. این در حالی است که جلوگیری از برخورداری از وکیل انتخابی، مطابق تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، منحصر به مرحله تحقیقات مقدماتی می‌باشد و پرونده ایشان این مرحله را سپری کرده است.»