قربانیان آمریکایی حمله های تروریستی به خاطر نقش جمهوری اسلامی از بانک سرمایه گذاری اروپا شکایت کردند

0
141

قربانیان آمریکایی حمله های تروریستی به طور دسته جمعی از بانک سرمایه گذاری اروپا شکایت کردند.

 گروه مشاوره حقوقی شورات هادینِ (به انگلیسی: Shurat Hadin ) اسرائیل به نمایندگی از قربانیان حمله های تروریستی مدعی شده است روابط مالی بانک سرمایه گذاری اروپا یا EIB با جمهوری اسلامی صرف تامین هزینه اقدام های تروریستی رژیم جمهوری اسلامی در سراسر جهان می شود.

شورات هادین می گوید حکومت جمهوری اسلامی به پرداخت بیش از ۴۳ میلیارد دلار غرامت به بستگان و قربانیان حمله های تروریستی محکوم است و نه تنها از پرداخت این مبالغ سر باز می زند بلکه به حمایت مالی از گروه ها و سازمان های تروریستی در سراسر جهان ادامه می دهد.

در شکایت نامه شورات هادین که در شهر واشنگتن به ثبت رسیده آمده است EIB باید همه دارایی های رژیم جمهوری اسلامی را توقیف و صرف پرداخت غرامت به بازماندگان و قربانیان حمله های تروریستی کند.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از جوروزالم پست، در سه دهه اخیر جمهوری اسلامی به چند عملیات تروریستی مستقیم و غیر مستقیم متهم شده است. از جمله جمهوری اسلامی متهم به آمریت در انفجار مرکز همیاری یهودیان موسوم به آمیا در شهر بوئنوس آیرس است. در این رویداد بیش از یکصد نفر کشته شدند. با اینکه مقام های جمهوری اسلامی تحت پیگرد هستند اما جمهوری اسلامی نقش در این انفجار را رد می کند.