قدرت‌های اروپایی کماکان برای نجات توافقنامه هسته‌ای با جمهوری اسلامی تلاش می کنند

0
128

در حالی که فقط یک هفته به اتخاذ تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در باره ماندن  و یا خروج آمریکا از برجام مانده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مذاکرات با سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان درباره نواقص برجام با شدت ادامه دارد.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت گفت که گفتگوی آمریکا با فرانسه، بریتانیا و آلمان درباره وضعیت توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی در هفته های اخیر تشدید شده است.

خانم نائورت به خبرنگاران  گفت که جزئیات خاصی درباره این مذاکرات در اختیار ندارد، اما تأیید می کند که این گفتگوها قطع نشده و بطور مداوم و با شدت هرچه بیشتر در جریان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت که بریان هوک نماینده آمریکا در مذاکره با اروپایی ها در بروکسل با همه طرف ها گفتگو کرده است و مجموعه‌ای از گزینه هایی که روی میز است را مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش رویترز قدرت‌های اروپایی بدنبال ارائه یک بسته پیشنهادی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هستند تا توافقنامه هسته ای با جمهوری اسلامی را نجات دهند. آنها همچنین کار بر روی برنامه ای را آغاز کرده اند که در صورت خروج آمریکا از برجام، از روابط تجاریشان با جمهوری اسلامی حفاظت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛  محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی روز پنج شنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرد که جمهوری اسلامی درباره برجام مذاکره مجدد نخواهد کرد.