«فروشنده» نامزد جوایز سالانه انجمن منتقدان آمریکا شد

0
150

«فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به عنوان نامزد بیست و دومین دوره جوایز سالانه انجمن منتقدان آمریکا انتخاب شد.

 انجمن منتقدان فیلم روز (پنجشنبه) نامزدهای این دوره از جوایز خود را معرفی کرد.

در میان فهرست بلند نامزدهای این دوره از جوایز سالانه انجمن منتقدان، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در بخش فیلم خارجی‌زبان یکی از نامزدهای منتخب است که باید در رقابت با نامزدهای دیگر این بخش شامل «او» ساخته پل ورهوفن، «مستخدم» به کارگردانی پارک چان-ووک، «خولی‌یتا» ساخته پدرو آلمادوار، «نرودا» ساخته پابلو لارین و «تونی اردمن» ساخته مارن آده منتظر اعلام اسم برنده این بخش بماند.

در این فهرست فیلم موزیکال «لالا لند» به کارگردانی دامین شازل در ۱۲ بخش نامزد شد تا موفق‌ترین فیلم سال از نظر این انجمن لقب بگیرد.

«ورود» فیلمی علمی-تخیلی به کارگردانی دنی ویلنو و درام «مهتاب» فیلمی درباره نژادپرستی ساخته بری جنکینز هر یک با ۱۰ نامزدی موفق‌ترین فیلم‌های سال بوده‌اند.

«منچستر در کنار دریا» به کارگردانی کنت لونرگان در هشت بخش و «لبه اره آهن‌بری» جدیدترین ساخته مل گیبسون درباره جنگ جهانی با هفت نامزدی در مکان‌های بعدی جای دارند.

این نامزدها در بخش بهترین فیلم شامل ۱۰ فیلم «ورود»، «فنس‌ها»، «اره آهن بری»، «جهنم یا آب»، «لالالند»، «شیر»، «دوست داشتن»، «منچستر کنار دریا»، «مهتاب» و «سالی» هستند.

بهترین بازیگر مرد و زن، بهترین بازیگر مکمل مرد و زن، بهترین بازیگر جوان، بهترین گروه بازیگران فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه اقتباسی یا غیراقتباسی، بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی تولید، تدوین، طراحی لباس، چهره و مو، جلوه‌های تصویری، انیمیشن بلند و فیلم اکشن، بازیگر فیلم اکشن و بازیگر فیلم کمدی، فیلم علمی تخیلی و فیلم کمدی از جمله بخش‌هایی است که در آنها برندگان معرفی خواهند شد.

البته در میان نامزدهای امسال جای تعجب زیادی باقی مانده از جمله این که «سالی» در بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر برای تام هنکس و بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد شده اما کلینت ایستوود سازنده این فیلم در بخش بهترین کارگردان جایی نیافته است. همین طور وارن بیتی با ساخت فیلم جدیدش «قوانین صدق نمی‌کنند» نتوانست در میان کارگردان‌ها جایی داشته باشد. مارتین اسکورسیزی نیز برای «سکوت» نتوانست در این بخش جایی داشته باشد.

بازی جنیفر لارنس برای «مسافران» و مریل استریپ برای «فلورانس فاستر جنکینز» نادیده گرفته شد همان طور که جیک جیلنهال برای «جانوران شبانه» و ویگو مورتنسن برای«کاپیتان  شگفت‌انگیز» در میان نامزدها جای نداشتند. «جکی» و «سکوت» نیز در میان فیلم‌های نامزد برای بخش بهترین فیلم جایی به دست نیاوردند.

بیش از ۳۰۰ منتقد تلویزیونی، رادیویی و آنلاین اعضای انجمن منتقدان فیلم را تشکیل می‌دهند. فیلم‌های برنده از این انجمن در سال‌های اخیر از شانس زیادی در اسکار برخوردار بوده‌اند.

به گزارش  مهر به نقل از ددلاین،برندگان این فهرست ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) در سانتا مونیکا معرفی می‌شوند.