فرمانده کل سپاه پاسداران: برای پاسخ به گستاخی‌های عربستان و بحرین برنامه‌ریزی کرده و منتظر دستور هستیم

1
994

محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید ما قبل از آنکه برای «گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم برای گزینه‌ نظامی آماده شده‌ایم»٬ برجام قابل «افتخار» نیست٬ هرگز به برجام‌های دیگر فکر نمی‌کنیم و سپاه برای پاسخ به «گستاخی‌های» عربستان و بحرین منتظر دستور است.

جعفری افزوده «رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب‌ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه‌ آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می‌باشد.»

مهم‌ترین اظهارات جعفری به گزارش تارنمای دیگربان به شرح زیر می باشد:

● حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه‌کارانه‌ ما از انقلاب اسلامی است.

● هاضمه‌ انقلاب اسلامی عظیم‌تر از بحران‌هایی بوده که به آن تحمیل شده است. چه جنگ، چه ترورها، چه تحریم‌ها، چه فتنه ۸۸ و چه تحولات سیاسی نظیر روی کارآمدن دولتی مثل دولت اصلاحات و مجلسی مانند مجلس ششم.

● در مسیر انقلاب متأسفانه بزرگانی حتی در مقیاس جانشینی حضرت امام رحمه‌الله {منتظری} که به دلیل فقدان درک و موقعیت ممتاز انقلاب و تحریک‌پذیری از سوی عناصر بیگانه و ضدانقلاب از مسیر انقلاب که توسط رهبری انقلاب تعریف شده بود منحرف شدند.

● تفکرات سیاسی که در تعارض با انقلاب اسلامی و مسیر حق باشد پایدار نمی‌ماند، این تفکرات حتی اگر هم در مقطعی تشکیل دولت و مجلس بدهند پس از مدتی با اراده مردم از جغرافیای سیاسی کشور و انقلاب کنار گذاشته می‌شوند.

● جریان‌سازان غرب‌گرای جدید که عوامل نفوذ راهبرد آمریکا هستند در راهند.

● برجام هسته‌ای اگر به عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ کوتاهی فکر و نوعی خود تحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر نمایند.

● برجام هرگز به عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد.

● برجام یک نسخه‌ دیپلماسی است که با فرجام نامعینی که بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و کینه‌توز است، نمی‌تواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود.

● {درباره سریال برجام‌ها}: در سال‌های دور و نزدیک، ما هرگز به برجام‌های دیگر فکر نمی‌کنیم و به غلبه بر دشمن و خاموش کردن صداهای تهدیدآمیز آنان و ایستادگی روی اصول و ارزش‌های انقلابی‌مان می‌اندیشیم.

● سال‌هاست ما با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدینش قدرت ساخته‌ایم و همه‌ ظرفیت‌ها و توانمندی خود را برای پیروزی‌های قاطع در برابر چنین دشمنانی گسترش داده‌ایم. ما قبل از آنکه برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم برای گزینه‌ نظامی آماده شده‌ایم.

● ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما به گزینه‌ نظامی اگر پیش آید مانند هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

● رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب‌ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه‌ آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می‌باشد.

● ما مردم فلسطین و یمن را تنها نخواهیم گذاشت و شمشیر انصار الله به یاری خدای بزرگ برنده‌تر خواهد شد.

● ارزیابی‌ها نشان می‌دهد حرکت نهادهای مسئول و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضعیف و غیرقابل قبول بوده است.

● گویی هنوز اصول، شاخصه‌ها و مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی برای دست‌اندرکاران اقتصاد کشور جا نیفتاده و همچنان همه دستگاه‌ها به روش‌های سنتی اقتصادی غلط گذشته که در شرایط جنگ اقتصادی اصلاً جواب نمی‌دهد، عادت کرده‌اند.

1 نظر

  1. خوب از جيب مردم خرج ميكني داداش. يه تير تو ايران شليك بشه دلار ميشه ١٠،٠٠٠ تومن. لابد ميگي خوب به من چه، البته راستم ميگى.

نظرات بسته است