فدراسیون وعده‌اش را عملی کرد؛تحریم بهترین‌های AFC به خاطر تبعیض

0
163

فدراسیون فوتبال ایران بر سر مواضع قبلی خود مبنی بر حضور نیافتن در مراسم معرفی برترین های فوتبال آسیا ایستاد و هیچ مسئولی را به کوالالامپور اعزام نکرد.

 پس از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخاب نامزدهای برترین های فوتبال آسیا عدالت را رعایت نکرد و هیچ بازیکن ایرانی را در بین کاندیداها قرار نداد، فدراسیون فوتبال کشورمان طی نامه ای مراتب اعتراض خود به این تصمیم کنفدراسیون آسیا را اعلام کرد.

پس از این نامه، کنفدراسیون فوتبال آسیا در عقب نشینی و انتشار بیانیه ای تاکید کرد هنوز بخشی از اسامی برترین ها را اعلام نکرده که احتمال دارد در بین آنها فوتسالی های ایران نیز حضور داشته باشند. به دنبال این بیانیه سه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به عنوان نامزد برترین فوتسالیست آسیا معرفی شدند.

با این حال فدراسیون فوتبال ایران نه تنها به خاطر برترین های آسیا بلکه به خاطر تبعیضی که کنفدراسیون فوتبال قاره کهن در مورد تصمیمات خود پیرامون فوتبال ایران و کشورهای دیگر قائل شده است، تصمیم خود مبنی بر تحریم حضور در این مراسم را عملی کرد و در حالی که رئیس، دبیرکل و مدیرامور بین الملل این فدراسیون به مراسم دعوت شده بودند، هیچ یک راهی محل برگزاری این مراسم نشدند.

به نظر می رسد تبعیض هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد تصمیمات فوتبالی برای ایران و کشورهایی نظیر عربستان قائل شده است دلیل اصلی اتخاذ چنین مواضعی از سوی فدراسیون فوتبال ایران است.

به گزارش مهر؛ فدراسیون فوتبال ایران اعتقاد دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد انتخاب ورزشگاه سرن وان برای برگزاری دیدار تیم ملی ایران مقابل سوریه و همچنین اعمال فشارهای عربستان بر این کنفدراسیون دچار تزلزل است و مواضعی می گیرد که بیشتر به سود عربستانی هاست.