فاطمه حقیقت جو: اتهام امنیتی برای خواهرم عنوان شده و سپاه پاسداران مسوول بازداشت اوست

1
218

فاطمه حقیقت جو، نماینده اصلاح طلب ششمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت خواهرش لیلا حقیقت جو، پژوهشگر و کارشناس آثار هنری سازمان میراث فرهنگی که از روز ۲۹ آذر ماه در تهران بازداشت شده است گفت:«تنها نکته ای که از زمان بازداشت خواهرم تاکنون به ما گفته اند این است که اتهامش امنیتی است. همین طور شنیدیم که سپاه پاسداران مسوول بازداشت خواهرم است اما متاسفانه هیچ اطلاعات دیگری از وضعیت او نداریم. نمی دانیم در کدام بند است و در چه شرایطی به سر می‌برد.»

لیلا حقیقت جو، دانشجوی دکتری تاریخ هنر، کارشناس و پژوهشگر آثار هنری در سازمان میراث فرهنگی روز ۲۹ آذر ماه در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. خانم حقیقت جو کارشناس آثار هنری و پژوهشگر سازمان میراث فرهنگی تا زمان بازداشت بوده و پیش از این سالها در موزه کاخ گلستان در حوزه کارشناس مرمت آثار هنری شاغل بوده بوده است. به گفته فاطمه حقیقت جو، تا پیش از بازداشت او «با احضاریه یا تهدیدی» مواجه نبوده است و ناگهان ماموران روز ۲۹ آذر ماه به خانه او ریخته و با ضبط برخی از وسایل شخصیش مانند تبلت، لپ تاپ و تلفن همراهش، او را با خود برده اند.

فاطمه حقیقت جو گفت: «مادرم یک روز که برای پیگیری به زندان اوین رفته، سربازی به او گفته است که جرم دخترتان امنیتی است اما هیچ توضیح دیگری نداده که منظورش از جرم امنیتی چیست و دقیقا عنوان جرمش چیست. متاسفانه در ایران برای اینکه از جرم سیاسی استفاده نکنند به همه برچسب اتهام امنیتی می زنند.»

خانم حقیقت جو با اظهار اینکه تاکنون چندین بار خواهرش با منزل تماس داشته به کمپین گفت: «متاسفانه لیلا تاکنون اجازه ملاقات نداشته فقط تماس‌های کوتاه و چند دقیقه ای با منزل داشته در حد سلام و اینکه حالش خوب است. ما هنوز نمی‌دانیم او در چه بندی است اما شنیده‌ایم که سپاه پاسداران مسوول بازداشت خواهرم است.»

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خواهرش فعال سیاسی نیست و هیچگاه فعالیت سیاسی نداشته است به کمپین گفت:‌«درخواست خانواده من از مسوولان قضایی کشور آزادی سریع خواهرم است. بدون دلیل و جرم مشخص او را بازداشت کرده‌اند و حتی اجازه در اختیارگرفتن وکیل هم نمی‌دهند. این رفتارها غیرقانونی است.»

به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران؛ فاطمه حقیقت‌جو که اکنون در شهر بوستون آمریکا زندگی می کند در گفتگوی قبلی خود با کمپین در تاریخ ۱۵ دی ماه درباره نحوه بازداشت خواهرش گفته بود: «لیلا عصر روز ۲۹ آذر ماه در منزلش توسط مامورانی بازداشت شده، در آن ساعت روز فقط خواهرم و پسر ۱۲ ساله اش در منزل بوده‌اند. ماموران حکم بازداشت را نشان می‌دهند، خانه را تفتیش می‌کنند و پس از ضبط وسایل شخصی لیلا مانند موبایل و کامپیوتر و تبلت او را با خود می‌برند. اما از اتهام لیلا چیزی نمی‌گویند. ماموران پسرش را تنها می‌گذارند و او تنها و ترسیده در خانه بوده تا غروب که پدرش به خانه برمی‌گردد.»

1 نظر

  1. متاسفانه توی ایران خیلیها بلاتکلیف و بدون هیچ اطلاعی محکوم و اعدام شدن و میشن.
    نمیدونم این چخ جور قانونیه که اطرافیان فرد موردنظر حتی از جرم و مکان عزیزشون خبر ندارن و باید منتظر بشن تا آقایون سر فرصت بگن بیاین جنازه اش رو تحویل بگیرین.

نظرات بسته است