عفو بین الملل خواستار آزادی فوری جیسون رضاییان شد

0
336

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط جیسون رضاییان، خبرنگار آمریکایی-ایرانی روزنامۀ “واشنگتن پست” در تهران شد و از مقامات جمهوری اسلامی خواست که به نقض فاحش حقوق این روزنامه نگار که از یک سال پیش در ایران زندانی است خاتمه دهند.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه اش اعلام کرده است که محاکمۀ جیسون رضاییان در شعبۀ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران پشت درهای بسته و بدون رعایت ابتدایی ترین آیین دادرسی و حقوق متهم صورت گرفته است.

لیلا احسن، وکیل مدافع جیسون رضاییان، گفته است که تا آخرین جلسۀ محاکمۀ موکلش، دادگاه هیچ سندی در اثبات اتهامات ایراد شده علیه رضاییان ارایه نکرد. خانم احسن همچنین افزوده است که به دلیل نبود وقت خود او نتوانست به طور کامل از موکلش در مقابل ادعاهای دادستان دفاع کند و ناچاراً دفاعیه اش را به طور مکتوب در اختیار دادگاه گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ امروز بار دیگر غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران، تکرار کرد که دادگاه هنوز حکم جیسون رضاییان را صادر نکرده است. ریاست دادگاه رسیدگی به اتهامات رضاییان بر عهدۀ قاضی ابوالقاسم صلواتی است. دستگاه قضایی ایران جیسون رضاییان را متهم به جاسوسی به نفع دولت های خارجی کرده است. به نوشتۀ “واشنگتن پست” از جمله دلایل این اتهام تقاضای کاری است که جیسون رضاییان از طریق اینترنت تسلیم دولت باراک اوباما نموده است.