طلسم‌‌شكنی نابغه در استانبول

0
155

حميد سوريان با كسب سومین پیروزی خود در رقابتهای گزینشی تركیه ضمن راهیابی به فینال،‌ تنها سهمیه باقیمانده كشتی فرنگی ايران را نیز به چنگ آورد.

 آخرین مرحله رقابتهای كشتی گزینشی المپیك، از امروز(جمعه) در شهر استانبول تركیه آغاز شد كه حمید سوریان با كسب سه پیروزی متوالی راهی فینال شد و سهمیه وزن ۵۹ كیلوگرم كشتی فرنگی ایران در المپیك را بدست آورد.

حمید سوریان پس از استراحت در دور نخست با كسب دو پیروزی برابر حریفانی از كرواسی و آلمانی به نیمه‌نهایی رسید. وي در این دیدار هم موفق شد «دیمیترو تسیمبالیك» از اوكراین را در زمان كمتر از يك دقيقه با نتيجه ۸ بر صفر از پیش رو بردارد و با راهیابی به دیدار فینال،‌ تنها سهمیه باقیمانده كشتی فرنگی را نیز كسب كند.

سوریان تا پیش از نیمه نهایی موفق شده بود، «ایوان لیزاتوویچ» از كرواسی را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو بردارد و سپس «اریك ویسز» از آلمان را با نتیجه ۸ بر صفر شكست دهد.

به گزارش مهر؛ حمید سوریان پس از ناكامی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس و سپس رقابتهای گزینشی قزاقستان و مغولستان، تنها یك فرصت دیگر برای كسب سهمیه المپیك داشت كه عصر امروز توانست در رقابتهای گزینشی استانبول،‌ طلسم ناكامی را بشكند و تنها سهمیه باقیمانده المپیك را نصیب كشتی فرنگی ایران كند.