طراحی ساعتی با الهام از ساعت 2100 ساله..

0
251

سال گذشته شرکت Hublot با ارائه نسخه ساعت Antikythera توجه همگان را به سوی خود جلب کرد. این شرکت امسال نیز با ابداع نسخه دیگر این سیستم و این بار در شکل MP-08 Antikythera SunMoon، به میدان آمده است.

 نسخه قبلی با الهام از مکانیزم Antikythera ساخته شده بود که در واقع، یک رایانه آنالوگ 2100 ساله است که در آن سوی سواحل کرت در یونان کشف شد. این سیستم اولین “ماشین‌حساب نجومی” لقب گرفته است.

مانند ساعت سال گذشته که در چهار نسخه ارائه شد، ابزار جدید نیز با 20 قطعه دارای تولید محدود است.

بر خلاف سیستم قبلی که دارای 495 جزء و 14 کارکرد است، ساعت جدید 295 قطعه و هفت کارکرد دارد.

این فناوری دارای هر دو تقویم خورشیدی و قمری و همچنین علامتی است که موقعیت نجومی ماه و خورشید را نشان می‌دهد.

موقعیت نجومی بر زمانی مبتنی است که طول می‌کشد تا زمین یک بار با توجه به ستاره‌های ثابت، به دور خورشید بگردد.

این امر به ساعت امکان می‌دهد که فاز ماه را مشخص کند، نام مجمع‌الکواکب‌های واقع در پشت ماه و خورشید و همچنین زمانی را که طول می‌کشد تا خورشید از خلال یک مجموع‌الکواکب عبور کند، نشان دهد.

یک توربیلون (tourbillon) هر یک دقیقه برای نشان‌دادن ثانیه‌ها می‌چرخد، در حالی که ساعات و دقایق با عقربه‌های سنتی در مرکز حرکت نمایش داده می‌شوند.

عقربه ماه دارای یک پنجره دایره‌وار برای نشان‌دادن فازهای این جرم آسمانی است، در حالی که پنجره منبسط در انتهای عقربه، موقعیت‌های نجومی ماه به نسبت موقعیت پوشاننده این ساعت را نشان می‌دهد.

این موضوع توسط مجمع‌الکواکبی که مستقیما در پشت ماه قرار گرفته‌اند، مشخص می‌شود که خود با یک حلقه که نشان‌دهنده علامت زودیاک مجمع‌الکواکب است، نشان داده می‌شوند.

عقربه خورشید تاریخ و موقعیت نجومی خورشید را نشان می‌دهد.

این علائم خورشیدی-قمری مانند اجرام کیهانی واقعی (ماه و خورشید) به یکدیگر مرتبط و وابسته هستند.

هنوز قیمت این ساعت اعلام نشده است.

ایسنا