طراحی حملات تروریستی با خودروی هدایت‌شونده در آلمان

0
258

برخی رسانه‌های آلمانی با استناد به گفته‌های مقامات امنیتی گزارش دادند که دو تروریست ارشد داعش قصد انجام حملات تروریستی با خودروهای هدایت‌شونده از راه دور را داشته‌اند. نقشه‌ها و ویدئوهایی در این ارتباط کشف شده است..

بنا به گزارش برخی رسانه‌ها  گروهی از تروریست‌های آلمانی وابسته به داعش قصد انجام حملاتی را با خودروهای هدایت‌شونده از راه دور داشته‌اند.

دو روزنامه آلمانی “کلنر اشتادت‌آنتسایگر” و “کلنر اکسپرس” که موفق به دیدن پرونده برخی از تروریست‌ها شده‌اند گزارش داده‌اند که “عمر و یوسف د.”، دو برادر وابسته به گروه داعش، مسئولان اصلی این برنامه بوده‌اند. گفته می‌شود که این دو در حملات هوایی آمریکا در شمال عراق کشته شده‌اند. احتمالاً این حمله هوایی در ماه‌های گذشته صورت گرفته است.

این دو برادر متهم هستند که در طراحی برخی از حملات تروریستی گروه داعش در اروپا نقش داشته‌اند. آنها تابعیت آلمانی داشته و پیش از پیوستن به داعش در عراق، ساکن ایالت نوردراین وستفالن در آلمان بوده‌اند.

به گزارش رسانه‌های آلمانی “یوسف و عمر د.” با تشکیل یک گروه قصد داشتند حملاتی تروریستی را با فناوری‌های پیشرفته  در کشورهای اروپایی عملی کنند.

نقشه‌هایی از این تروریست‌ها به‌دست آمده که نشان می‌دهند آنها در صدد ساخت و نصب قطعات و دستگاه‌هایی (روبات) در خودروها بوده‌اند تا بتوانند آنها را از راه دور کنترل و سپس در محل تعیین شده منفجر کنند.

رسانه‌های آلمانی به نقل از مقامات پلیس این کشور گزارش می‌دهند که حتی ویدئوهایی برای تمرین و هدایت این خودروها به‌دست آمده است. در این ویدئوها خودروهایی دیده می‌شوند که مملو از مواد منفجره هستند و قابلیت هدایت از راه دور را دارند.

ارتباط گسترده با شبکه اسلام‌گرایان در آلمان

در گزارش روزنامه‌های آلمانی آمده است که “یوسف و عمر د.” در خانواده‌ای اسلام‌گرا و به شدت افراطی تربیت شده بودند و روابط گسترده‌ای با دیگر اسلام‌گرایان در آلمان داشتند. به ارزیابی مقامات امنیتی آلمان “یوسف و عمر د.” از اعضای ارشد گروه “دولت اسلامی” (داعش) به شمار می‌آمدند.

به گفته مقامات امنیتی آلمان، آنها نخست به سوریه سفر کرده و از آنجا به عراق رفته‌اند. این دو برادر در واحد ویژه‌ای از داعش فعالیت می‌کردند که وظیفه سازماندهی حملات تروریستی در اروپا را برعهده داشت.

در گزارش اداره آگاهی آلمان هم‌چنین آمده که پس از کشف برخی تخلفات و جرايم این دو برادر مشخص شده که آنها با “ابو والا، رئیس داعش در آلمان” در ارتباط بوده‌اند. در حال حاضر روند محاکمه ابو والا در دادگاهی در شهر “سله”‌ آلمان جریان دارد.

به گزارش دویچه وله؛ دادستان فدرال آلمان ابو والا و چهار همدست او را متهم به تاسیس “شبکه‌ای سلفی و جهادگرا” کرده است. آنها هم‌چنین متهم‌اند که در جهت منافع جریان تروریستی “دولت اسلامی” در سراسر آلمان فعالیت ‌کرده‌اند.